Az biztos, hogy a fenti típusok tulajdonosai nyugodtan aludhatnak!
Az e-autós létezés alapkérdése (reméljük csak a jelenlegi akkutechnológiák mellett), hogy mennyire használódik el az akkumulátor egy ilyen autóban. Fontos kérdés ez, hiszen alapjaiban befolyásolja például a hatótávot. Sok tévhit kering erről és úgy általában az e-autók akkumulátorairól, így akinek új a téma, továbbra is ajánljuk alábbi cikkünket ezekről a tévhitekről, amiben természetesen megcáfolásra is kerülnek ezek a hiedelmek.
Nos, mi a helyzet a Tesla S és X modelljei esetében? Mindenképpen bíztató. Egy holland úr, bizonyos Merjin Coumans egy holland-belga Tesla fórumon végzett adatgyűjtése után az alábbi következtetéseket vonta le: Az első 50.000 km alatt 5%, a következő 50.000 km után pedig csupán 1% az elhasználódás mértéke.
A fenti ábrák rámutatnak, hogy 270.000 km megtétele szükséges ahhoz, hogy az akkumulátor elérje a 91%-os rendelkezésre állást, legalábbis az átlag szerint. A folyamat hosszabb távú vizsgálata után pedig azt láthatjuk, hogy 820.000 km után is még 80%-os az akkumulátor. Ami azért nem rossz arány, ezt mindenkinek el kell ismernie. Mi mindenképpen így vagyunk vele!
Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed.