Igen, a cím helyes! A Volkswagen két napja mutatta be a Touareg SUV-ját Kínában. Azért Kína mivel a VW márka jelenleg itt a legerősebb és előre jelzések szerint itt fogyhat a legtöbb a luxus SUV-ból.
Az új monstrumot az MLB EVO platformra építették, ugyan azt kapta meg mint az Audi Q7, Porsche Cayenne vagy a Lamborghini Urus. Ezzel 77 mm-rel lett hosszabb, 44 mm-rel pedig szélesebb, de sajnos 7 mm-rel pedig alacsonyabb lett. Azonban az új platformnak köszönhetően csökkent az autó súlya, ami a Volkswagen közlése szerint az autó váza és kasztnija 48 százalékban alumíniumból, 52%-ban pedig nagy szilárdságú acélból áll.
Megjelenésében a fényszórókba nyúló hűtőráccsal egyértelműen az Arteon stílusát követi, ami a fényszórókat illeti a VW közlése szerint jelen pillanatban nincs fejlettebb a szegmensben. Elemenként 128 egyedileg aktiválható LED gondoskodik a megvilágításról. A hátós lámpák grafikája is változott egy keveset, ami teljesen LED-es lett. Az autó külsején történtek kisebb átalakítások, de az igazán nagy dolgok az utastérben valósultak meg.
A magasabb felszereltségű változatok 12 colos digitális műszercsoporttal kerülnek értékesítésre, ami mellé még egy 15 colos érintőképernyőt is betársított a gyártó. A méretes kijelző a gombok jelentős részét száműzte, tehát minden lényeges funkció elérhető vele, ám telepítése kompromisszumokat követelt, ugyanis annak érdekében, hogy a panel elférjen, a szellőzők a megszokottnál alacsonyabbra kerültek. A technológiai fejlesztések megszállottjai is örömmel térhetnek majd be a kereskedésekbe, hiszen gyakorlatilag minden elérhető fejlesztés rendelkezésre áll – igaz, többnyire csak felár ellenében. Az opciós tételek listáján többek között olyan elemeket találhatunk, mint az összkerékhajtás, az éjjellátó rendszer, a légrugós felfüggesztés, a masszázs és szellőztető funkciókkal ellátott ülések, a négyzónás klíma, a 730 Watt teljesítményű, 14 hangszóróból álló hangrendszer, vagy épp a legnagyobb elcsúsztatható panoráma napfénytető, ami valaha is egy Volkswagenre került.
Egyelőre ötféle motorról tudunk. Először Kínában jelenik meg az első plug-in hibrid aminek a teljesítménye 367 lóerő. Később pedig megérkezik Európába is a konnektoros hibrid verzió.