A SEAT mostantól külön „performance” márkájaként tekint a Cupra névre, ennek jeleként pedig egy kis meglepetéssel készül a Genf Motor Show-ra.
Egy autóval, ami tisztán elektromos és az eRacer nevet kapta, erről számolt be egy videós prezentáció keretein belül Luca de Meo, a SEAT elnöke. Az autó szinte biztosan ki lesz állítva a hamarosan kezdődő genfi autós megmozduláson.
„Eldöntöttük, hogy miután mindent megvalósítottunk a Leon TCR-el mindent amit akartunk, miért ne fedezhetnénk fel az elektromos meghajtás világát?”
Addig is látogassunk el Martorell városába, ahol az eRacer tervezőcsapata ügyködik az autón. Első ránézésre egy Leon TCR-nek tűnhet, de a Cupra logo rögtön feltűnhet a szemlélőnek. Az igazi változás azonban a motorháztető alatt van, ugyanis ez az autó tisztán elektromos meghajtással rendelkezik, szemben a Leon TCR 2.0 literes benzines motorjával.
Azonban van egy rendkívül problémás kérdés, amin dolgoznia kell a csapatnak, ez pedig az akkumulátor kérdése. Hiába van meg a hatalmas teljesítmény, ha az azt kiszolgáló akkumulátor nem bír ki egy teljes versenyt. Ezért kell a Formula E-ben is két autó a 30 perces versenyre, sajnos a mai akkumulátor technológia még nem elég fejlett ehhez.
Bár a külső nem nagyon különbözik, a lemezek alatt igazi változások vannak a Leaon TCR-hez képest. A mérnököknek játszani kellett a padlólemezzel, hogy legyen helye az akkumulátoroknak. Ott van a motor kérdés is, végül a hátsó tengelyre kerültek az elektromos motorok, így már az is tudható, hogy az autó hátsókerék-meghajtású. Érdekesség, hogy mindegyik oldalon van 2 motor.
Pár szó a technikáról még: Az akkumulátor 65 kWh kapacitású, a 4 motor pedig összesen 660 lóerős. Az előd Leon TCR „csupán” 350 lóerős és elsőkerék-hajtású. Az eRacer esetében verseny közben is állítható lesz a fékerő visszanyerés, vagyis a rekuperáció. Az autót pedig hol láthatjuk majd? Nyáron nagy valószínűséggel már feltűnhet versenyeken, köztük Skandinávok országokban, ahol 15 perces futamokat könnyen teljesíthet az autó.
forrás: carthrottle.com