Testközelből a Seat 660 lóerős eRacer elektromos versenyautója

0

A SEAT mostantól külön „performance” márkájaként tekint a Cupra névre, ennek jeleként pedig egy kis meglepetéssel készül a Genf Motor Show-ra.

Egy autóval, ami tisztán elektromos és az eRacer nevet kapta, erről számolt be egy videós prezentáció keretein belül Luca de Meo, a SEAT elnöke. Az autó szinte biztosan ki lesz állítva a hamarosan kezdődő genfi autós megmozduláson.
„Eldöntöttük, hogy miután mindent megvalósítottunk a Leon TCR-el mindent amit akartunk, miért ne fedezhetnénk fel az elektromos meghajtás világát?”

Addig is látogassunk el Martorell városába, ahol az eRacer tervezőcsapata ügyködik az autón. Első ránézésre egy Leon TCR-nek tűnhet, de a Cupra logo rögtön feltűnhet a szemlélőnek. Az igazi változás azonban a motorháztető alatt van, ugyanis ez az autó tisztán elektromos meghajtással rendelkezik, szemben a Leon TCR 2.0 literes benzines motorjával.

Azonban van egy rendkívül problémás kérdés, amin dolgoznia kell a csapatnak, ez pedig az akkumulátor kérdése. Hiába van meg a hatalmas teljesítmény, ha az azt kiszolgáló akkumulátor nem bír ki egy teljes versenyt. Ezért kell a Formula E-ben is két autó a 30 perces versenyre, sajnos a mai akkumulátor technológia még nem elég fejlett ehhez.

Bár a külső nem nagyon különbözik, a lemezek alatt igazi változások vannak a Leaon TCR-hez képest. A mérnököknek játszani kellett a padlólemezzel, hogy legyen helye az akkumulátoroknak. Ott van a motor kérdés is, végül a hátsó tengelyre kerültek az elektromos motorok, így már az is tudható, hogy az autó hátsókerék-meghajtású. Érdekesség, hogy mindegyik oldalon van 2 motor.

Pár szó a technikáról még: Az akkumulátor 65 kWh kapacitású, a 4 motor pedig összesen 660 lóerős. Az előd Leon TCR „csupán” 350 lóerős és elsőkerék-hajtású. Az eRacer esetében verseny közben is állítható lesz a fékerő visszanyerés, vagyis a rekuperáció. Az autót pedig hol láthatjuk majd? Nyáron nagy valószínűséggel már feltűnhet versenyeken, köztük Skandinávok országokban, ahol 15 perces futamokat könnyen teljesíthet az autó.

forrás: carthrottle.com

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!