Nem is oly rég a Range Rover bemutatta legújabb SUV-ját ami már elektromos hajtást is kapott, ebből született meg a Range Rover Sport P400e plug-in hibrid. A fél elektromossal műveltek már érdekes dolgokat, de úgy gondolom, hogy a jelenlegi mindent überel.
A jelenlegi kaland a legendás, 11.3 km hosszú Tianmen Mountain Road, vagy ahogy mindenki ismeri, a Sárkány útja lábánál kezdődött. 99 kanyar és 999 lépcsőfok sem állíthatta meg a Range Rover Sportot abban, hogy elérje a célját, vagyis hogy felérjen a Kína egyik legnagyobb látványosságának számító Mennyország kapujához.
Az autót a Panasonic Jaguar Racing versenyzője, Ho-Pin Tung vezette, aki egy teljesen gyári állapotú Range Rover Sport P400e autót kapott. Az autó „dinamikus módba” kapcsolt Terrain Response rendszerét a táv feléhez közeledve többször is állítgatni kellett, hogy az gond nélkül legyőzze a 45-fokos emelkedőt és a 999 lépcsőfokot, ami gyakorlatilag a célig vezető utat jelentette. Végül mindez különösebb probléma nélkül sikerült.
Ho-Pin Tung pedig így nyilatkozott: „Van már tapasztalatom a Formula E-ből, a Forma-1-ből és nyertem már a Le Mans-i 24 óráson is, ám kétség kívül állíthatom, hogy ez a feladat jelentette számomra eddig a legnagyobb kihívást. Az autó azonban remekül viselkedett, végig magabiztosan mozgott és könnyedén ért fel a csúcsra.”
Az új modell 50 kilométer megtételére képes tisztán elektromos módban, egyébként pedig a 300 lóerős Ingenium benzinmotor és a 116 lóerős villanymotor együttműködésének előnyeit élvezhetik a vásárlók.