Napjainkban szinte mindenki SUV kategóriában gondolkodik, így az autógyártók is egyre jobban tervezik ezek elektromos verzióit is.
Nézzük, mit tartogat a közeljövő ennek a kategóriának:
Itt és most: Tesla Model X
Jelenleg a Tesla modellje az egyetlen ebben a kategóriában, igaz már 2 éve árusítják.
Sajnos az ára elég ütős, 89.000 dollárért ülehtünk bele. Az akkucsomag 75kWh teljesítményű, ami nagyjából 380km hatótávot enged. Ez csak az alap modell!
Mit várhatunk jövőre ugyanebben a kategóriában?
A tesla egyik lehetséges kihívója a Jaguar i-Pace (nyitókép)lesz, ez egyre valószínűbb. 2018 2. negyedévétől lesz kapható. Ez egy optimista becslés, hiszen a Magna Steyr nyilatkozata alapján 2018 1. negyedévétől árusítják. Szóval egy kis csúszás belefér.
Az adatok pazar képet festenek elénk:
– 400 LE
– 600Nm nyomaték
– 2 elektromos motor- 4kerék hajtás
– NEDC mérési ciklus szerint 500km hatótáv
Az akkucsomag 90kWh teljesítményű lesz, sajnos kicsit lassú lesz a töltési sebesség; üres állapotról 80%-ra töltéshez 90 perc kell neki, feltételezve az 50kW töltőállomás meglétét. Az ár várhatóan 100.000 dollár lesz.
Hasonló ligában fog játszani az Audi E-Tron Quattro is. Külsőre kellemes vonalakkal, a gyomrában 95kWh teljesítményű akkucsomaggal.
A hatótáv is kisebb lesz, közel 500km. Ha találunk hozzá CCS (Combined Charging System, 150kW) töltőt, akkor a Teslához hasonlóan ezt is 30 perc alatt felölthetjük 80%-ig. Az ára 79.000 dollár lesz.
Na de mi lesz azokkal a vásárlókkal, akik nem engedhetnek meg ilyen áru autókat?
Bár a fent említett három jármű mind nagyon vonzó, a fogyasztók túlnyomó többsége sokkal megfizethetőbb autókat szeretne látni. Az elkövetkező években csak a koreai Kia és a Hyundai duó tűnik befutónak. A Kia Niro EV talán a legismertebb, mivel az már az USA-ban és másutt is elérhető, belső égésű motorral. A részletek még nem biztosak, de az elektromos változat egy 39,2 kWh és egy 64,2 kWh akkumulátor csomagot biztosít majd. A hatótáv körülbelül 225km és 370km között várható.