Három új, elektromos SUV modell bemutatására készül a VW

0

A Volkswagen is azon autógyártók közé tartozik, akik folyamatosan teszik bele az energiát a tisztán elektromos meghajtású modellek fejlesztésébe és piacra dobásába. Az ID. család és az MEB padlólemez-adta stabilitás adja meg ehhez az alapot és ha hihetünk a nemrég hallott kijelentéseknek, akkor az ID. család hamarosan még tovább bővül, hogy minél nagyobb piaci vásárlócsoportot fedhessen le.

Ahogyan a dolgok most állnak, azt mondhatjuk el talán, hogy 3 új SUV/Crossover formájú elektromos modell érkezik meg a következő években a vásárlóközönséghez. Ez valahol érthető, hiszen ha belegondolunk, a számozott ID. modellek már szinte mind bemutatásra kerültek, kezdve az ID.3-al és a sort az ID.7 zárja, ami a Passat utódjának is tekinthető. De akkor hova tovább az ID. kapcsán?

A választ a három újdonság adhatja meg, melyek közül az egyik a Tiguan utódja lesz. Erről az elektromos modellről már többször volt szó, melynek fő feladat a bejáratott név továbbadása lesz. Külső tekintetében az ID.4-nél és az ID.5-nél hagyományosabb külső kialakítást kapna és 2025-ben érkezne meg tisztán elektromos változatban. Bár voltak olyan felvetések, hogy az elektromos Tiguan kiválthatja az ID.4-et, vagy az ID.5-öt. Mindezt azonban Thomas Schäfer cáfolta és jelezte, hogy a három e-modell egymás mellett fog létezni a kibővített Volkswagen-kínálatban.

„Ez a világ legnagyobb járműszegmense, amely népszerű Tiguanunknak is otthont ad. Az új modell kiegészítheti az ID 4-es és ID5-ös modelljeinket”

A modell érkezésére készülve a Volkswagen 460 millió eurót fektet be wolfsburgi gyártóközpontjának átalakításába és a munkálatok 2025 végére fejeződnének be. A tervekről Schäfer elmondta: „Szorosan együttműködünk az üzemi tanáccsal, hogy egy másik, MEB+-on alapuló elektromos modellt gyárthassunk Wolfsburgban. Ez egy nagy volumenű modell lesz a SUV-szegmensben.”

A másik nagy dobás a ma is létező T-Cross elektromos meghajtású változatának behozása lehet a kínálatba. Itt egy belépű szintű és árazású elektromos modellről beszélhetünk, egy esetleges 2026-os premierrel is ID.2X típusjelzéssel. Ebből következik, hogy az alapot a nemrég bemutatott ID.2ALL adná, már a Volkswagen szabványosított celláival a fedélzeten.

Az autó és a hozzávaló cellák gyártása Spanyolország feladata lesz. Technika szempontjából a 38 és 56 kWh közötti kapacitás és a 125 kW-os DC villámtöltés megléte tűnik realitásnak.

Végül az igazi High-Tech kütyük kedvelőinek is készülne egy SUV modellel a Volkswagen, amit korábban a Trinity-modellek voltak hivatottak megadni a vásárlóknak, de ezt végül elkaszálta a VW. Azonban úgy tűnik, a felső-kategóriás igényeket is ki akarja elégíteni a német gyártó. A talán 2028-ban érkező újdonságban SSP padlólemez, 800 V-os rendszerfeszültség, 350 kW DC villámtöltés és többek között kétirányú energiaáramlás és NMC kémia várja a vásárlókat.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!