Legalábbis az amerikai AAA Autóklub szerint, akik 130 emberrel és 30 új járművel tesztelték, hogy az autók infotainment rendszere mennyire vonja el a vezető figyelmét az útról.
Az AAA Foundation a Utah Egyetem kutatóival együtt végezték el a kísérleteket. Kamerákat és mentális gyakorlatokat használtak ahhoz, hogy pontosan megállapítsák, melyik autó rendszere vonja el legjobban a figyelmet az útról. A tesztelés magában foglalta, például a hangutasításokat, útvonal beállítását a navigáción, rádió hangolását vagy hívások, üzenetek kezdeményezését, válaszolását.
A tesztek szerint előfordult, hogy akár 40 másodpercig nézte a kijelzőt a vezető, az út helyett.
„A vezetők azt szeretnék, hogy a technológia biztonságos és egyszerűen használható legyen, de az infotainment rendszerekhez számos olyan funkció tartozik, ami túlságosan bonyolult és néha fárasztó a vezetők számára” – mondta Marshall Doney, az AAA elnök-vezérigazgatója.
4 csoportba osztották az autókat, olyan, ahol a figyelemelterelés mértéke alacsony lett volna, egy sem akadt:
Alacsony: N / A
Mérsékelt: Chevrolet Equinox LT, Ford F-250 XLT, Hyundai Santa Fe Sport, Lincoln MKC Premiere, Toyota Camry SE, Toyota Corolla SE, Toyota Sienna XLE
Magas: Cadillac XT5 Luxus, Chevrolet Traverse LT, Ram 1500, Ford Fusion Titanium, Hyundai Sonata Base, Infiniti Q50 Premium, Jeep Compass Sport, Jeep Grand Cherokee Limited, Kia Sorento LX, Nissan Maxima SV, Toyota Rav4 XLE
Nagyon magas: Audi Q7 QPP, Chrysler 300 C, Dodge Durango GT, Ford Mustang GT, GMC Yukon SLT, Honda Civic Touring, Honda Ridgeline RTL-E, Mazda3 Touring, Nissan Armada SV, Subaru Crosstrek Premium, Tesla Model S, Volvo XC60 T5
Szerinted is elvonják a figyelmet?