Villámtempóban tarolt a Nissan Kínában – már 50 ezernél jár az új elektromos szedán

0

Dongfeng–Nissan vegyesvállalat december 11-én legyártotta az 50 000. Nissan N7 elektromos szedánt Kínában, ami komoly mérföldkő a japán gyártó villanyautós stratégiájában. A teljes mennyiség eléréséhez mindössze 227 napra volt szükség, ami jól mutatja, hogy az új modell gyorsan piacra talált a kínai vásárlók körében.

A Nissan tervei szerint a Kínában gyártott tisztán elektromos modellek már a következő évben megjelenhetnek külföldi piacokon is, többek között Délkelet-Ázsiában és a Közel-Keleten, ami új fejezetet nyithat a márka globális elektromos terjeszkedésében.

Erős rajt a piacon és gyors felfutás

Nissan N7 elektromos szedán április 28-án debütált Kínában, és a bevezetés után mindössze 18 nappal már 10 000 megrendelést regisztráltak. Június 30-ig a kiszállított darabszám is elérte a 10 000-et, ami rendkívül gyors teljesítménynek számít ebben a szegmensben.

China EV DataTracker adatai szerint 2025 októberéig összesen 39 441 darab Nissan N7 talált gazdára a kínai piacon, vagyis az értékesítés már jóval a hivatalos gyártási mérföldkő előtt megközelítette az ötvenezeres szintet.

Guangzhou kulcsszerepe a Nissan elektromos terveiben

December 11-én a Nissan hivatalosan is megerősítette, hogy a guangzhou-i üzemben elkészült az 50 000. N7, a Dongfeng–Nissan közös vállalat pedig 7 hónap és 13 nap alatt érte el ezt az eredményt. A modell 119 900 és 149 900 jüan közötti áron érhető el Kínában, ami körülbelül 16 970–21 220 amerikai dollárnak felel meg.

Guangzhou Huadu városrészében található összeszerelő üzem a Dongfeng–Nissan egyik legfontosabb gyártóbázisa, ahol az éves kapacitás eléri a 600 000 járművet. Ugyanitt készül a Nissan Sylphy, a márka egyik legnépszerűbb belső égésű motoros kínai modellje is.

Export és globális kihívások

Korábbi beszámolók szerint a Dongfeng–Nissan 2026-tól indítja elektromos modelljeinek exportját Délkelet-Ázsiába, a Közel-Keletre és más régiókba. Ez a stratégia egyértelmű válasz azokra a globális piaci kihívásokra, amelyekkel a japán autógyártó az elmúlt években szembesült. A Nissan N7 jó eséllyel az első, Kínában gyártott Nissan akkumulátoros elektromos szedán lesz, amely hivatalosan is megjelenik külföldi piacokon, így kulcsszerepet kaphat a márka elektromos újraépítésében.

Méretek, aerodinamika és hajtásláncok

A Nissan N7 4930 milliméter hosszú, 1895 milliméter széles és 1487 milliméter magas, miközben a 2915 milliméteres tengelytáv a középkategóriás elektromos szedánok élmezőnyébe sorolja. Az áramvonalas forma eredményeként a légellenállási együttható mindössze 0,208 Cd, ami kiemelkedő hatékonyságot ígér.

A modell kétféle hajtáslánccal érhető el. Az alapverzió egy 58 kWh kapacitású, lítium-vasfoszfát akkumulátorthasznál a Sunwoda beszállításában, amely egy 160 kW-os, azaz 215 lóerős elektromotort táplál az első tengelyen. Ennél a változatnál a CLTC szerinti hatótáv 510–540 kilométer között alakul.

A nagyobb teljesítményű verzió egy 73 kWh-s LFP akkumulátort kapott, szintén a Sunwodától, amely egy 200 kW-os, vagyis 268 lóerős villanymotort lát el energiával. Ebben az esetben a CLTC szerinti hatótávolság eléri a 625 kilométert, miközben az autó 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!