A Xiaomi Group elnöke, Lu Weibing két napos tesztvezetést hajtott végre Németországban, az SU7 Ultra elektromos sportlimuzinnal, ezzel is előkészítve a márka 2027-re tervezett európai piacra lépését. A november 6-án közzétett beszámoló szerint az út során mintegy 800 kilométert tett meg Berlin–Hamburg és Hamburg–Frankfurt között.
Lu a német nyilvános töltőinfrastruktúrát is kipróbálta, amelyet „összességében jól fejlettnek” nevezett. Kiemelte, hogy az SU7 Ultra minden állomáson komoly figyelmet keltett, sokan felismerték és lefotózták a járművet, ami a márka iránti növekvő érdeklődést jelzi.
260 km/órás sebesség az Autobahnon – a Xiaomi csúcstechnológiája akcióban
Lu Weibing elmondta, hogy ez volt első alkalma a német autópályákon (Autobahn), ahol bizonyos szakaszokon nincs sebességkorlátozás. Itt az SU7 Ultra elérte a 260 km/h-s sebességet, miközben a jármű végig stabil és biztonságos maradt.
A vállalat elnöke szerint ez a teszt jól mutatja, hogy a vállalat autóipari részlege érett technológiával és magas szintű mérnöki háttérrel dolgozik. A Xiaomi célja, hogy 2027-re a márka teljes értékű elektromosautó-gyártóként lépjen be az európai piacra, versenybe szállva a Tesla, a Porsche és a BYD modelljeivel.

A Xiaomi 2026-ra nyereségességet, 2027-re piaci rajtot tervez
A kínai márka korábban, augusztusban is tartott egy sajtótájékoztatót, ahol Lu elmondta, hogy az új YU7 sorozat tovább erősítette a márka pozícióját. A cél, hogy a Xiaomi autóipari részlege 2026 második felére elérje a nyereségességet.
A vállalat jelenleg 300 millió jüanra (kb. 41,8 millió dollárra) csökkentette működési veszteségét, de már több mint 30 milliárd jüant (kb. 4,18 milliárd dollárt) fektetett az elektromosautó-fejlesztésekbe. Ez mutatja, hogy a Xiaomi hosszú távon építi autóipari stratégiáját, amely 2027-ben a konkrét európai piacra lépéssel válik teljessé.

SU7 Ultra – a Xiaomi villanyautó-szuperfegyvere
A Xiaomi SU7 Ultra a márka technológiai csúcsmodellje, amely dizájnban és teljesítményben is a legjobb elektromos sportautók közé tartozik. A járműben egy 93,7 kWh-s CATL Qilin II akkumulátor dolgozik, 897 voltos rendszerrel, amely a CLTC szerint 630 kilométeres hatótávot kínál.
Az autó 0–100 km/h-s gyorsulása mindössze 1,98 másodperc, végsebessége pedig eléri a 350 km/h-t. Ez a teljesítmény a Tesla Model S Plaid, a Lucid Air Sapphire és a Porsche Taycan Turbo GT szintjén mozog, miközben a Xiaomi saját fejlesztésű HyperEngine hajtástechnológiája biztosítja a dinamikus viselkedést és az energiahatékonyságot.
Európai engedély, müncheni tesztprogram és a Nürburgring-próbák
A Xiaomi 2025 júliusában kezdte meg az SU7 Ultra európai közúti tesztjeit, miután a modell megkapta az első teljes európai közlekedési engedélyt. A járművet Münchenben jegyezték be „M SU7088E” rendszámmal, ahol az „M” Münchenre, a „Mi” pedig a Xiaomi márkanévre utal – szimbolikusan összekötve a márkát Németországgal.
Lu Weibing személyesen vezette az autót München utcáin, ezzel elindítva az európai tesztelési program hivatalos szakaszát. Az SU7 Ultra ezt követően a Nürburgringen is szerepelt, ahol nagy teljesítményű próbákat teljesített, és a beszámolók szerint kiemelkedő eredményeket ért el.
Stratégiai előkészületek a 2027-es európai piacra lépéshez
A legutóbbi németországi tesztút a Xiaomi stratégiai előkészületeinek kulcsfontosságú része volt. A cél, hogy a vállalat valós európai körülmények között validálja járművei megbízhatóságát, hatótávját és teljesítményét.
A Xiaomi így lépésről lépésre építi fel európai jelenlétét – a 2026 végére várt nyereségességi mérföldkő után 2027-benmár kereskedelmi forgalomban is megjelenhetnek az első Xiaomi elektromos autók. A fókusz elsőként a német, francia és skandináv piacokon lehet, majd később Dél- és Kelet-Európa következhet.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













