A BYD 2025 első három negyedévében 566,27 milliárd jüanos (79,5 milliárd dolláros) bevételt ért el, ami 13 százalékos éves növekedést jelent, és ezzel a vállalat minden korábbi rekordját megdöntötte. A harmadik negyedévben 194,99 milliárd jüan (27,4 milliárd dollár) bevétel mellett 7,82 milliárd jüanos (1,1 milliárd dolláros) nettó nyereséget könyvelt el, ami 23 százalékos negyedéves javulást jelentett. A bruttó árrés is javult, 1,6 százalékponttal nőtt az előző negyedévhez képest.
Masszív K+F-beruházások: a BYD az élre tört
A BYD kutatás-fejlesztési (K+F) kiadásai az év első kilenc hónapjában 43,75 milliárd jüant (6,14 milliárd dollárt) tettek ki, ami 31 százalékos éves növekedés. Ez a ráfordítás meghaladta a vállalat nettó nyereségét, ami jól mutatja, hogy a BYD továbbra is technológiai innovációra épít. Ezzel a BYD az A-részvénypiac legnagyobb K+F-kiadású autógyártója, összesített fejlesztési befektetése pedig már túllépte a 220 milliárd jüant (30,9 milliárd dollárt).
Eladási rekordok: 3,26 millió autó kilenc hónap alatt
A BYD globális járműeladásai 2025 első három negyedévében 3,26 millió darabot értek el, ami 18,64 százalékos növekedés az előző évhez képest. A vállalat ezzel már 70,87 százalékban teljesítette a 4,6 milliós éves célját. Külön kiemelendő, hogy a „God’s Eye” vezetéstámogató rendszerrel szerelt modellekből több mint 1,7 millió darabot adtak el világszerte.
Robbanásszerű nemzetközi terjeszkedés
A BYD exportja 2025 januárja és szeptembere között 701 600 járművet tett ki, ami 132 százalékos éves növekedést jelent. A márka immár 117 országban és régióban van jelen, és már az év vége előtt elérte célját, hogy megduplázza a külföldi értékesítéseit.
A BYD tisztán elektromos modelljeiből 1,61 millió darabot adott el, többet, mint a Tesla, amely ugyanebben az időszakban 1,22 millió járművet értékesített.
Gyártási mérföldkő és új modellek a világpiacon
Október 9-én a BYD Brazíliában legyártotta a 14 milliomodik új energiás járművét, amely egy Song Pro modell volt. Az eseményen Luiz Inácio Lula da Silva brazil elnök is részt vett, aki személyesen vásárolt egy autót a gyártósorról. A Tokiói Autószalonon a BYD bemutatta a japán piacra szánt BYD Racco K-autót és a Sealion 6 DM-i plug-in hibrid SUV-ot, ezzel megkezdve „tisztán elektromos + hibrid” kettős stratégiáját Japánban.
Stabil ellátási lánc és gyorsabb kifizetések
A vállalat júniusban bejelentette, hogy a beszállítók felé történő kifizetéseket legfeljebb 60 napra rövidíti, így megfelelve a szabályozói előírásoknak és javítva az ellátási lánc stabilitását. A harmadik negyedéves pénzügyi jelentés már tükrözte is az intézkedés pozitív hatásait: csökkentek a szállítói tartozások, és rövidebb lett az átlagos kifizetési ciklus.
Nemzetközi elemzők: fényes jövő vár a BYD-re
A Citigroup legfrissebb elemzése szerint a BYD eladásai 2025-ben elérhetik a 4,67 millió darabot, 2026-ban pedig akár 5,39 millióra is nőhetnek. A növekedés fő motorjai a prémium almárkák bővülése, a fejlett plug-in hibrid technológia, a széles modellpaletta, valamint a gyors nemzetközi terjeszkedés.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













