Ilyen elektromos jövőt álmodott a Honda: itt a 0 α és a Super-ONE Prototype

0

Honda két új elektromos prototípust mutatott be Tokióban, a 2025-ös Japan Mobility Show keretében: a Honda 0 α SUV modellt és a kompakt Super-ONE Prototype-ot. A két újdonság a vállalat elektromosítási stratégiájának újabb fontos mérföldköve, és betekintést ad abba, hogyan képzeli el a japán autógyártó az elektromos jövőt.

Honda 0 α az új Honda 0 Series család tagja, amelyhez korábban a CES 2025-ön bemutatott Honda 0 Saloon és Honda 0 SUV modellek tartoztak. A gyártó szerint ez a koncepció már a következő generációs elektromos technológiákra épül, és a szériaváltozat 2027-től kerül majd piacra – elsőként Japánban és Indiában.

A Honda 0 α: a „kapumodell” az elektromos jövőbe

A Honda egyelőre nem közölt műszaki adatokat sem a hajtásláncról, sem az akkumulátorról – ahogy a 0 Series többi modelljénél sem. Korábban csupán annyit árultak el, hogy a Honda 0 Saloon és a Honda 0 SUV várhatóan 300 mérföld (kb. 482 km) körüli EPA-hatótávval rendelkezik.

A most bemutatott Honda 0 α modellt a vállalat a Honda 0 Series „kapumodelljeként” jellemzi, amely városi és természetközeli környezetben egyaránt jól használható. Az autó a márka új fejlesztési filozófiáját testesíti meg, a „Thin, Light, and Wise” (Vékony, Könnyű és Okos) elvet.

„Thin” koncepció lényege, hogy az autó alacsony építésű, de megőrzi a megfelelő hasmagasságot, így egyszerre sportos és praktikus. A vékony karosszéria széles kiállással és tágas utastérrel párosul. A formaterv letisztult és jövőbe mutató: az első részben a fényszórók, a töltőcsatlakozó és a megvilágított Honda-embléma egyetlen panelbe integrálódik, míg a hátsó részen U-alakú fénycsík fut végig, amely a lámpák, a féklámpák és az irányjelzők funkcióit egyesíti.

Super-ONE Prototype – az elektromos vezetés új élménye

A második újdonság, a Super-ONE Prototype, egy kompakt elektromos modell, amelyet a „e: Dash BOOSTER” koncepció alapján fejlesztettek. A Honda szerint az autó célja, hogy a vezetést valódi élménnyé tegyedinamikus teljesítményt és érzékszervi stimulációt kínálva.

„Super-ONE” név a Honda törekvését fejezi ki: túllépni a megszokott normákon („super”), miközben egyedi, csak a Honda-ra jellemző értéket („one and only”) kínál.

A modell a Honda N Series könnyűsúlyú platformjára épül, amelyet szélesebb nyomtávval és kiszélesített sárvédőkkelláttak el, hogy jobb kezelhetőséget biztosítson. Az egyik különleges funkciója a „Boost Mode”, amely ideiglenesen megnöveli a teljesítményt. Ezzel egy időben a rendszer szimulált hétfokozatú váltót és a Honda Active Sound Control rendszert aktiválja, hogy a vezető motorhangokat és váltásérzetet is megtapasztalhasson.

A Honda szerint a „Boost Mode” aktiválásával a Super-ONE egyszerre stimulálja a látást, hallást és tapintást, miközben valósághű gyorsulást és rezgéseket ad vissza – így egyedülálló, élményalapú elektromos vezetést kínál.

Nemzetközi bevezetés 2026-tól – Super-ONE vagy Super-N néven

Super-ONE Prototype fejlesztése és tesztelése Japánban, az Egyesült Királyságban és több ázsiai országban zajlott. A modell előfutára, a Super EV Concept, már a 2025-ös Goodwood Festival of Speed rendezvényen is bemutatkozott, ahol dinamikus hegyi futamon mutatta meg képességeit.

sorozatgyártású változat 2026-ban Japánban kerül először piacra, majd az Egyesült Királyságban és több ázsiai országban is megjelenik. A modell neve régiónként eltér majd: Japánban és az Ázsia–Óceánia térségben Super-ONE, néhány ázsiai piacon Honda Super-ONE, míg az Egyesült Királyságban Super-N néven forgalmazzák.

A belső tér kialakítása is a vezetési élményt helyezi előtérbesportos ülésekvízszintes elrendezésű műszerfal és aszimmetrikus, kék színű dekoráció jellemzi. A háromrészes kijelző és a testre szabható hangulatvilágítás az aktuális vezetési módhoz igazodik, így még személyesebb élményt biztosít.

A Honda elektromos stratégiája új korszakba lép

Honda 0 α és a Super-ONE Prototype egyaránt azt mutatja, hogy a márka nem pusztán technológiai fejlődést, hanem érzelmi kapcsolatot is kíván építeni az elektromos járművek és a vezetők között. A gyártó célja, hogy a formatervezést, a technológiát és a vezetési élményt egyesítse, miközben folyamatosan bővíti elektromos kínálatát a következő években.

A két koncepció új irányt jelez a japán gyártó számára – ahol a hatékonyság, a könnyedség és az élmény egyaránt kulcsfontosságú szerepet kap az elektromos mobilitás következő korszakában.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!