A Mercedes-Benz látványosan szakít az elmúlt évek „One Bow” dizájnfilozófiájával, amely a lekerekített, aerodinamikus formákat helyezte előtérbe. A márka most visszatér klasszikus gyökereihez, és ismét előtérbe helyezi az álló hűtőrácsot, a karakteres orr-részt és a markáns, időtálló arányokat. A Vision Iconic névre keresztelt tanulmányautó ezt az új irányt testesíti meg, miközben EQ-technológiát is integrál a formatervbe.
Az elmúlt években az EQS és EQE modellek futurisztikus, de kevésbé karakteres vonalai sok vásárlót elriasztottak a márkától. Most a Mercedes felismerte, hogy a túlzottan steril dizájn nem hozta a várt sikert, ezért új formanyelvet vezet be, amely a klasszikus Mercedes-örökséget ötvözi a modern elektromos korszak technológiáival.

Klasszikus forma, modern technológia
A jövő elektromos Mercedesei újra visszahozzák a függőleges hűtőrácsot és a karakteres fényszórókat, miközben megőrzik az EQ-alapú hajtástechnikát. Az új GLC már ezt az irányt követi, és hasonlóan jár majd el az új generációs E- és S-osztály, valamint azok elektromos változatai is.
Napelemes fényezés: a „solar paint” forradalma
A Vision Iconic egyik legizgalmasabb fejlesztése az úgynevezett „solar paint”, azaz napelemes fényezés. Ez a mélyfekete, energiát termelő réteg nem napelem-panelként jelenik meg, hanem egy ultravékony, láthatatlan bevonatként, amely a karosszériát borítja.
A mintegy 11 négyzetméteres felület évente akár 12 000 kilométer elektromos hatótávot képes előállítani napenergiából – Stuttgart környékén ez reális érték, míg Los Angelesben akár 20 000 kilométer is elérhető lenne. A hatásfok 20 százalékos, ami a technológia jelenlegi állásához képest kimagasló teljesítmény.
Kormányoszlop nélküli jövő: a „steer-by-wire” technológia
A Mercedes új tanulmánya 4-es szintű önvezetésre készült, és ehhez neuromorf számítógép-architektúrákat használ, amelyek az emberi agy működését utánozzák. Ez a megközelítés akár 90 százalékkal csökkentheti az energiafogyasztást, miközben gyorsabb válaszidőt biztosít.
A „steer-by-wire” rendszerrel a kormányoszlop teljesen eltűnik, a kerekek mozgását elektromos jelek irányítják. A Tesla Cybertruck és a Nio ET9 után most a Mercedes is bevezeti ezt a megoldást, amely új cockpit-elrendezést és még agilisabb vezethetőséget kínál, különösen hátsókerék-kormányzással kombinálva.
Art Deco ihletés: a múlt formái a jövő technológiájában
A Vision Iconic dizájnja mélyen merít az 1930-as évek aranykorából. A hatalmas, megvilágított hűtőrács, a meredek orr és a Mercedes-embléma alakú fényszórók az Art Deco stílus modern interpretációját nyújtják.
Az oldalnézetet a 1938-as Mercedes 540 K „Autobahn Courier” ihlette, míg a hátsó lámpák és ívelt formák az ikonikus 300 SL „Gullwing” eleganciáját idézik. A koncepció egyértelmű üzenetet küld: a Mercedes visszatér a gyökereihez, miközben a jövőbe tekint.
Búcsú a „Hyperscreen” korszakától: új belső térfilozófia
Az utastérben a Zeppelin nevű, lebegő üveg műszerfal dominál, amely szakít a gigantikus kijelzők trendjével. A Mercedes analóg és digitális vezérlést ötvöz, így az élmény intuitívabb és elegánsabb lesz.
A belső tér kézműves anyaghasználata a múlt század luxusát idézi: réz kilincsek, gyöngyházberakás, valamint mélykék bársonyülések jellemzik. Az utastér lounge-szerű hangulatot áraszt, ami tökéletesen illik a magas szintű autonóm vezetéshez – hiszen a sofőr akár pihenhet is az út során.
A jövő formanyelve már megszületett
A Mercedes-Benz Vision Iconic nemcsak egy tanulmányautó, hanem a jövő luxusának előhírnöke. A márka ezzel a koncepcióval újra pozicionálja magát a prémium piacon: visszatér a stílushoz, karakterhez és eleganciához, miközben technológiai innovációit továbbfejleszti.
A Mercedes egyelőre nem közölt részleteket a hajtásláncról, akkumulátorról vagy hatótávról, de az egyértelmű, hogy a Vision Iconic célja a formanyelvi forradalom elindítása – egy új korszak kezdete a stuttgarti márka történetében.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!