Megérkezett az új Dacia Spring elektromos autó

0

Dacia bemutatta a Spring elektromos városi kisautó legújabb változatát, amely mostantól akár 75 kW teljesítményű hajtásrendszerrel és a Renault-csoport első LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorával érkezik. A frissített modell mellett a márka egy különleges tanulmányautót is leleplezett: a Dacia Hipstert, amely egy európai Kei car-ként mutatja be, hogyan képzeli el a márka a jövő olcsó elektromos népautóját.

Spring 2021-ben indította el a Dacia villanyautós korszakát, megfizethető belépőt kínálva az európai vásárlóknak az elektromobilitás világába. Bár az első években kompromisszumokkal járt a minőség és teljesítmény terén, a márka most jelentős technológiai ugrást hajtott végre, megőrizve az elérhető árú autó státuszt.

Erősebb motorok, jobb gyorsulás és gyorsabb töltés

A korábbi 33 és 48 kW-os motorokat két új hajtás váltja: 52 és 75 kW teljesítménnyel. Az előzésnél kritikus 80–120 km/h közötti gyorsulás a 52 kW-os verziónál 26,2 másodpercről 10,3-ra, a 75 kW-os csúcsváltozatnál pedig 6,9 másodpercre csökkent. Ez több mint kétszeres gyorsulásjavulást jelent, ami immár autópályás közlekedésre is alkalmassá teszi a Springet.

gyorstöltés teljesítménye is nőtt: 30-ról 40 kW-ra, így a 20–80%-os töltés 29 perc alatt elvégezhető. Az új 24,3 kWh-s LFP akkumulátor nemcsak olcsóbb és biztonságosabb, hanem hosszabb élettartamot is kínál. A padlóba épített, megerősített akkucsomag jobb súlyelosztást és merevebb karosszériát eredményez, ami javítja a vezetési élményt is.

Az ár a várakozások szerint nem változik jelentősen, így a 16 900 eurós indulóár továbbra is a legelérhetőbb elektromos autók közé pozicionálja a modellt.

Finomított futómű és aerodinamikai fejlesztések

A Dacia mérnökei a futóművet és fékrendszert is továbbfejlesztették. A rövidebb fékút mellett most először stabilizátorrúd is került az autó alá, ami a kanyarstabilitást növeli. A rugózás és csillapítás finomhangolásával a Spring stabilabb úttartást és kényelmesebb futást kínál.

Továbbá a légellenállás is csökkent: az új alsó burkolat és apró hátsó spoiler 0,745-ről 0,660 m²-re csökkentette az SCx értéket, ami segített megőrizni a 225 kilométeres WLTP-hatótávot az új akkumulátor ellenére is.

Hipster koncepció: a jövő elektromos népautója

Dacia Hipster a márka jövőképét testesíti meg: egy háromméteres, négyüléses mini elektromos autó, amely a praktikumot, egyszerűséget és fenntarthatóságot helyezi előtérbe.

Romain Gauvin, a Renault-csoport koncepcióautókért felelős vezetője így fogalmazott: „Ez a leginkább Dacia-szerű projekt, amin valaha dolgoztam. Olyan társadalmi jelentősége lehet, mint a Logannek húsz évvel ezelőtt.”

A Hipster 70 és 500 liter közötti csomagteret kínál, a kétszárnyú hátsó ajtó pedig praktikus megoldásokat hoz a városi élethez. A kockaforma karosszéria és a függőleges ablakok miatt az utastér tágasabb, mint elsőre hinnénk.

Európai Kei car: egyszerű, könnyű és olcsó

A Dacia Hipster az európai Kei car-irányzat úttörője lehet. A Renault és a Stellantis is a mini elektromos járművek egyszerűsített szabályozását sürgeti, hogy megfizethetőbbé váljon az egyéni mobilitás. A Hipster körülbelül 20%-kal könnyebb a Springnél, így kisebb karbonlábnyomot és olcsóbb gyártást ígér. A márka szerint a jármű CO₂-kibocsátási lábnyoma akár fele lehet a mai legzöldebb elektromos autókénak.

A belső térben a „bring your own device” koncepció dominál: a sofőr saját telefonját használja kulcsként, navigációra és multimédiára. A Bluetooth-hangszórótextil kilincsek és manuális ablakok mind a költségcsökkentés és egyszerűség jegyében születtek. Mindezek mellett a Hipster légzsákokat is kínál, ami a kategóriában ritkaság. Az első padülés és a látható fémkeretek ipari, funkcionális stílust kölcsönöznek a belsőnek.

A Dacia filozófiája változatlan: egyszerű, megfizethető, innovatív

A Hipster és az új Spring együtt mutatják meg, hogy a Dacia nem kíván a luxusmárkákkal versenyezni, hanem a praktikus, elérhető árú elektromos mobilitás úttörője kíván maradni. A márka hű maradt a „kevesebb több” elvéhez, miközben technológiai szinten felzárkózott a modern elektromos autók világához.

A jövő tehát a Daciánál is villanyos és megfizethető – pontosan az, amire az európai autópiacnak most szüksége van.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!