A Tesla 2023-ban komoly reményeket keltett, amikor egy prezentációban bemutatott egy otthoni vezeték nélküli töltőpadot. Az autógyártó nem sokkal később fel is vásárolt egy startupot, amely kifejezetten a vezeték nélküli töltés fejlesztésére specializálódott. Bár a Tesla később eladta az eszközök egy részét, több mérnököt megtartott, ami erősítette a feltételezéseket, hogy a Cybertruck lehet az első Tesla, amely vezeték nélküli töltési lehetőséget kínál.
A pletykákat a Cybertruck kezelési kézikönyve is táplálta, hiszen ott megjelentek az úgynevezett „Inductive Charger headers” kivezetések az akkumulátorcsomagon, amelyek arra utaltak, hogy a Tesla egy opcionális vevőmodullal rendelkező otthoni vezeték nélküli töltőt készül piacra dobni.
A mérnök megszólalása
A helyzetet most Wes Morrill, a Cybertruck vezető mérnöke tisztázta. Discordon adott válaszában egyértelművé tette: „Semmi nincs tervben ezen a téren, a vezeték nélküli töltés egy olyan magas autónál, mint a Cybertruck, értelmetlen. Ehhez egy legalább 15 centi magas töltőpad kellene. Az egyik oka, hogy végül nem alakítottuk úgy a csomagtér alsó részét, hogy kitöltse ezt a helyet, az volt, hogy így is túl mély lett volna, és senki sem érte volna el a legalján lévő dolgokat.”
A mérnök szerint tehát a Cybertruck hasmagassága miatt a távolság túl nagy lenne a vevőegység és a földi töltőpad között. Ez jelentős hatékonyságvesztést okozna, ami miatt a Tesla végül elvetette a koncepciót.
Más gyártók más utat járnak
Érdekesség, hogy míg a Tesla a Cybertruck esetében elengedte a vezeték nélküli töltést, addig más gyártók továbbra is számolnak a technológiával. A Porsche nemrég bejelentette, hogy az új elektromos Cayenne opcionálisan vezeték nélküli töltőrendszerrel lesz elérhető. Ez is mutatja, hogy a piacon nincs egységes álláspont, és a gyártók különböző megközelítéseket alkalmaznak.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!