Íme a Polestar 5 GT – villámgyors töltés, brutális teljesítmény

0

Polestar hivatalosan is bemutatta a Polestar 5 GT modellt Münchenben, az IAA Mobility rendezvényen. A márka zászlóshajója nemcsak a teljesítményével, hanem letisztult dizájnjával és villámgyors töltési képességeivel is figyelmet követel. Az eseményen elindultak az előrendelések a kijelölt piacokon, és közzétették a teljesítményadatokat is.

A Polestar 5 története és koncepciója

A Polestar 5 gyökerei a 2020-as Precept koncepcióig nyúlnak vissza. Egy évvel később a gyártó bejelentette, hogy a futurisztikus négyajtós GT sorozatgyártásba kerül. Azóta prototípusok szerepeltek a Goodwood Festival of Speed eseményein, és 2024 tavaszán kiderült, hogy a validációs prototípus 10-ről 80 százalékra mindössze tíz perc alatt tölthető fel.

Innovatív platform és villámtöltés

Polestar 5 az első olyan modell, amely a márka új 800 voltos platformjára épül. Ez lehetővé teszi az akár 350 kW-os villámtöltést, amely az iparág élvonalába helyezi a modellt. A formatervet a skandináv minimalizmus és az aerodinamikai megoldások határozzák meg. A hátsó diffúzor, a süllyesztett kilincsek és a letisztult vonalak mind hozzájárulnak a rendkívül alacsony, 0,24-es légellenállási együtthatóhoz.

Az utastérben a központi elem a 14,5 colos, függőleges érintőkijelző, amely a Polestar saját Android Automotive rendszerét futtatja, Google-integrációval.

Technológia: kamerák a LiDAR helyett

Érdekesség, hogy a korábban beharangozott Luminar LiDAR végül nem került be a sorozatgyártású modellbe. A Polestar 5 a Polestar 4-hez hasonlóan a Mobileye kameraalapú rendszerére támaszkodik, amely 11 külső kamerát, egy vezetőfigyelő kamerát, 12 ultrahangos szenzort és egy középtávú radart kombinál.

Két erőteljes változat

A rajtnál két változat lesz elérhető, mindkettő egy 112 kWh-s, 800 V-os lítium-ion NMC akkumulátorra épül.

  • Dual Motor kivitel 550 kW (748 LE) teljesítményt és 812 Nm nyomatékot kínál, 0–100 km/h gyorsulása 3,8 másodperc.
  • Performance változat 650 kW (884 LE) és 1 015 Nm csúcsértéket tud, gyorsulása mindössze 3,1 másodperc 0–100 km/h között.

Mindkét modell támogatja a 19 kW-os AC és a 350 kW-os DC töltést, ami a prémium EV szegmens egyik leggyorsabb töltési megoldásává teszi.

Árak és elérhetőség

A németországi indulóár a Dual Motor esetében 119 ezer euró, míg a Performance kivitel 142 900 eurótól érhető el. Az autó előrendelhető a Polestar által lefedett 28 piac közül 24-ben, a kiszállítások pedig 2026-ban kezdődnek.

Tesla és Porsche kihívója

A Polestar 5 közvetlen versenytársa lesz a Tesla Model S-nek és a Porsche Taycannak, egyben a márka zászlóshajója is.

Michael Lohscheller, a Polestar vezérigazgatója így fogalmazott: „A Polestar 5 a jövőt hozza el a jelenünkbe. Skandináv dizájn, egyedi platform, erőteljes motorok, kifinomult futómű és fenntartható anyagok – a Polestar 5 egy iránytű az ipar számára és tökéletes zászlóshajó a márkánknak.”

A Polestar jövőképe

Az autó szeptember 9. és 14. között megtekinthető Münchenben, ahol a vezérigazgató az Európai Unió 2035-ös céldátuma mellett is kiállt. Ezzel kapcsolatban hangsúlyozta:

„A 2035-ös cél fordulópont volt. Egyértelműséget adott az iparágnak, irányt a befektetőknek és biztonságot a fogyasztóknak. Ha most gyengítenénk ezt, az ellenkező üzenetet küldené: hogy Európa saját vállalásait is visszavonhatja. Ez nemcsak a klímát károsítaná, hanem Európa versenyképességét is.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!