A Polestar hivatalosan is bemutatta a Polestar 5 GT modellt Münchenben, az IAA Mobility rendezvényen. A márka zászlóshajója nemcsak a teljesítményével, hanem letisztult dizájnjával és villámgyors töltési képességeivel is figyelmet követel. Az eseményen elindultak az előrendelések a kijelölt piacokon, és közzétették a teljesítményadatokat is.
A Polestar 5 története és koncepciója
A Polestar 5 gyökerei a 2020-as Precept koncepcióig nyúlnak vissza. Egy évvel később a gyártó bejelentette, hogy a futurisztikus négyajtós GT sorozatgyártásba kerül. Azóta prototípusok szerepeltek a Goodwood Festival of Speed eseményein, és 2024 tavaszán kiderült, hogy a validációs prototípus 10-ről 80 százalékra mindössze tíz perc alatt tölthető fel.
Innovatív platform és villámtöltés
A Polestar 5 az első olyan modell, amely a márka új 800 voltos platformjára épül. Ez lehetővé teszi az akár 350 kW-os villámtöltést, amely az iparág élvonalába helyezi a modellt. A formatervet a skandináv minimalizmus és az aerodinamikai megoldások határozzák meg. A hátsó diffúzor, a süllyesztett kilincsek és a letisztult vonalak mind hozzájárulnak a rendkívül alacsony, 0,24-es légellenállási együtthatóhoz.
Az utastérben a központi elem a 14,5 colos, függőleges érintőkijelző, amely a Polestar saját Android Automotive rendszerét futtatja, Google-integrációval.
Technológia: kamerák a LiDAR helyett
Érdekesség, hogy a korábban beharangozott Luminar LiDAR végül nem került be a sorozatgyártású modellbe. A Polestar 5 a Polestar 4-hez hasonlóan a Mobileye kameraalapú rendszerére támaszkodik, amely 11 külső kamerát, egy vezetőfigyelő kamerát, 12 ultrahangos szenzort és egy középtávú radart kombinál.
Két erőteljes változat
A rajtnál két változat lesz elérhető, mindkettő egy 112 kWh-s, 800 V-os lítium-ion NMC akkumulátorra épül.
- A Dual Motor kivitel 550 kW (748 LE) teljesítményt és 812 Nm nyomatékot kínál, 0–100 km/h gyorsulása 3,8 másodperc.
- A Performance változat 650 kW (884 LE) és 1 015 Nm csúcsértéket tud, gyorsulása mindössze 3,1 másodperc 0–100 km/h között.
Mindkét modell támogatja a 19 kW-os AC és a 350 kW-os DC töltést, ami a prémium EV szegmens egyik leggyorsabb töltési megoldásává teszi.
Árak és elérhetőség
A németországi indulóár a Dual Motor esetében 119 ezer euró, míg a Performance kivitel 142 900 eurótól érhető el. Az autó előrendelhető a Polestar által lefedett 28 piac közül 24-ben, a kiszállítások pedig 2026-ban kezdődnek.
Tesla és Porsche kihívója
A Polestar 5 közvetlen versenytársa lesz a Tesla Model S-nek és a Porsche Taycannak, egyben a márka zászlóshajója is.
Michael Lohscheller, a Polestar vezérigazgatója így fogalmazott: „A Polestar 5 a jövőt hozza el a jelenünkbe. Skandináv dizájn, egyedi platform, erőteljes motorok, kifinomult futómű és fenntartható anyagok – a Polestar 5 egy iránytű az ipar számára és tökéletes zászlóshajó a márkánknak.”
A Polestar jövőképe
Az autó szeptember 9. és 14. között megtekinthető Münchenben, ahol a vezérigazgató az Európai Unió 2035-ös céldátuma mellett is kiállt. Ezzel kapcsolatban hangsúlyozta:
„A 2035-ös cél fordulópont volt. Egyértelműséget adott az iparágnak, irányt a befektetőknek és biztonságot a fogyasztóknak. Ha most gyengítenénk ezt, az ellenkező üzenetet küldené: hogy Európa saját vállalásait is visszavonhatja. Ez nemcsak a klímát károsítaná, hanem Európa versenyképességét is.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!