A Mercedes-Benz legnépszerűbb modellje, a GLC most teljesen elektromos változatban is bemutatkozik, és a gyártó már a hivatalos premier előtt leleplezte az utasteret. Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group vezérigazgatója szerint: „Nem egyszerűen egy új modellt mutatunk be – az abszolút slágerünket elektromosítjuk.” Ez azt jelenti, hogy a GLC EV lesz az első olyan modell, amely az új formanyelvet és a márka legmodernebb technológiáit alkalmazza.
A gigantikus 39 hüvelykes MBUX Hyperscreen
Az elektromos GLC legnagyobb újdonsága egy óriási, 39,1 hüvelykes MBUX Hyperscreen kijelző, amely teljes szélességében uralja a műszerfalat. Ez a Mercedes eddigi legnagyobb kijelzője, amely több mint ezer LED-del és mátrixos háttérvilágítással dolgozik, így lenyűgöző tisztaságot és élénk színeket biztosít.
A rendszer intelligens zóna-sötétítést is kínál, amellyel különböző fényerőszintek állíthatók be az egyes képernyőterületeken. A technológiára a Mercedes szabadalmat is benyújtott. Fontos részlet, hogy a Hyperscreen nem lesz alapfelszereltség, hanem feláras opcióként rendelhető, az alapváltozatok kisebb kijelzőt kapnak.
Tágasabb belső tér és megnövelt csomagtartó
A GLC EV tengelytávját megnövelték, így az utastér is tágasabb lett. A hátsó ülések teljes lehajtásával nagyjából 1738 liter csomagkapacitás érhető el. Ez meghaladja a belső égésű változat rakterét, tehát az elektromos modell nemcsak környezetbarátabb, hanem praktikusabb is.
Új külső dizájn és generációváltás
A GLC EV külső megjelenése is a Mercedes új formanyelvét képviseli. A modell frissített hűtőrácsot kapott, és a gyártó szerint ez a változat nyitja meg egy teljesen új generáció érkezését, amelyben további elektromos Mercedes-modellek mutatkoznak be a következő években.
800 voltos architektúra és villámtöltés
Műszaki szempontból a GLC EV 800 voltos rendszerre épül, amely lehetővé teszi a 320 kW-os villámtöltést. Ez azt jelenti, hogy mindössze 10 perc alatt akár 260 kilométer hatótáv is visszatölthető. A Car and Driver által tesztelt prototípus alapján a WLTP szerinti hatótáv több mint 640 kilométer lehet egy 94,5 kWh-s akkumulátorral. Az EPA mérési ciklus szerint reálisabban körülbelül 480 kilométer várható.
Várható ár és piacra lépés
Az árképzés tekintetében a jelenlegi GLC 350e 4MATIC plug-in hibrid 59 900 dollárról indul az Egyesült Államokban. Az elektromos változat esetében kb. 65 000 dolláros indulóár valószínűsíthető. A hivatalos bemutató szeptember 7-én, azaz ma lesz, ahol a Mercedes-Benz részletesen bemutatja az új GLC EV-t.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!