A Nio 2025 második negyedéves jelentése egyértelművé tette, hogy a vállalat növekedése kizárólag az Onvo és Firefly almárkáknak köszönhető. Ha ezek nem kerültek volna piacra, az eladások jelentősen visszaestek volna. Bár a szállítások száma történelmi rekordokat dönt, a pénzügyi oldalon továbbra is komoly veszteségeket szenved el a gyártó: április és június között közel 600 millió eurós mínuszt könyveltek el.
Szállítási számok: erős növekedés
A második negyedévben a Nio összesen 72 056 autót szállított le, ami éves alapon 25,6 százalékos növekedést, az előző negyedévhez képest pedig 71,2 százalékos ugrást jelent. A részletek: a prémium Nio márka 47 132 darabot adott át (ET5, ET7, ET5 Touring, EL6, EL7, EL8 modellek), az új, családbarát Onvo 17 081 járművet szállított, míg a belépőszintű Firefly 7 843 darabot értékesített.
A harmadik negyedéves kilátások is biztatóak: júliusban 21 017, augusztusban pedig 31 305 autót adtak át, így 2025-ben augusztus végéig összesen 166 472 szállítás történt. Az alapítás óta pedig a Nio 838 036 autó leszállítását ünnepelheti.
William Li, a vállalat alapítója kiemelte: „A vásárlók kedvező fogadtatása az ONVO L90 és az új NIO ES8 iránt megerősítette az eladások lendületét. A harmadik negyedévben 87–91 ezer kiszállításra számítunk, ami akár 47 százalékos éves növekedést is jelenthet.”
Árbevétel és átlagár csökkenés
Az autóeladásokból származó bevétel 16,1 milliárd jüanra (1,95 milliárd euró) nőtt, ami mindössze 2,9 százalékos bővülést jelent éves alapon. Ez azért figyelemre méltó, mert a darabszám 25,6 százalékkal emelkedett – tehát az átlagos eladási ár jelentősen csökkent. Ennek oka az, hogy az olcsóbb Onvo és Firefly modellek vették át a főszerepet.
Eközben a prémium Nio főmárka 17,9 százalékos visszaesést szenvedett el: míg 2024 második negyedévében 57 373 autót adtak át, addig 2025-ben csak 47 132-t.
Pénzügyi eredmények: növekvő veszteség
Az összesített bevétel 19 milliárd jüan (2,3 milliárd euró) lett, ami 9 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest. Ez nagyjából azonos szint, mint a rivális Xpeng teljesítménye. A bruttó nyereség 12,4 százalékkal nőtt, elérve az 1,9 milliárd jüant (230 millió euró), a bruttó nyereségráta pedig 10 százalékra javult.
A működési veszteség azonban 4,91 milliárd jüan (590 millió euró), míg a nettó veszteség 4,99 milliárd jüan (600 millió euró) volt. Bár az első negyedévhez képest javult a helyzet – akkor 6,75 milliárd jüanos mínuszt könyveltek el –, a helyzet továbbra is kritikus. A vállalat alapítása óta a Nio összesített vesztesége meghaladja a 100 milliárd jüant, vagyis több mint 12 milliárd eurót.
A jövő kilátásai
A Nio stratégiája egyértelműen a tömegpiaci Onvo és Firefly modellekre épül, amelyek nagy mennyiséget tudnak hozni, de alacsonyabb árréssel. Eközben a prémiumkategóriás modellek iránti kereslet visszaesése mutatja, hogy a kínai vásárlók egyre inkább árérzékenyek.
A cég számára létfontosságú, hogy a költségeit csökkentse, hiszen a folyamatosan növekvő szállítási számok ellenére is hatalmas veszteségekkel működik. A kérdés az, hogy a Nio hosszú távon képes lesz-e elérni a nyereségességet, vagy a kínai elektromosautó-piac árversenye végleg bedarálja a prémium pozícióját.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!