Jelentősen, közel 8 százalékkal esett a BYD részvényeinek értéke, miután a kínai elektromosautó-gyártó profitja visszaesett az egyre kiélezettebb árverseny következtében. A cég április és június között 6,36 milliárd jüan (kb. 891 millió dollár) nettó profitot ért el, ami közel 30 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában – a CNBC.
Bevételek növekedése, csökkenő profit
Érdekesség, hogy a bevételek eközben 14 százalékkal, 201 milliárd jüanra emelkedtek, főként a külföldi értékesítések erősödésének köszönhetően. A számok azt mutatják, hogy bár a BYD továbbra is erősödik a globális piacon, a kínai belföldi árháború súlyosan rontja a nyereségességet.
Az árháború hatásai Kínában
A vállalat féléves jelentésében kiemelte, hogy a „fokozott árverseny” és a „túlzott mértékű marketingtevékenység” egyre inkább jellemzi a kínai elektromosautó-piacot. Ez rövid távon komoly negatív hatással van az iparág fejlődésére. Az elmúlt két évben 19 százalékkal estek vissza az autók kiskereskedelmi árai Kínában, miközben a hatóságok már figyelmeztették a gyártókat, hogy a túlzott árengedmények akár pénzbüntetést is vonhatnak maguk után.
A BYD európai előretörése
Miközben otthon egyre nehezebb helyzetbe kerül, a BYD Európában látványos növekedést ért el. 2025 júliusában a gyártó több mint 13 ezer új autót adott el a kontinensen, ami 225 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Bár a márka még viszonylag új szereplő Európában, az idei évben eddig 58 434 autót értékesített, amivel máris maga mögé utasította a Jaguar Land Rovert, a Mitsubishit és a Hondát.
Mit jelent ez a jövőre nézve?
A BYD helyzete kettős: hazai pályán az árháború csökkenti a profitabilitást, de Európában egyre erősebb pozíciókat szerez. Ha a kínai piacon sikerül mérsékelni az árversenyt, a vállalat globálisan is megerősödhet, hiszen exportpiacain már most látványos eredményeket mutat fel.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!