A Nissan 2027 elején dobja piacra új elektromos városi autóját, amely szorosan kapcsolódik a következő generációs Renault Twingóhoz. Bár korábban felmerült, hogy a japán gyártó feltámasztja a Pixo nevet, a legfrissebb információk szerint az új modell a Nissan Wave nevet kapja.
Nissan és Renault: erős szövetség az elektromos autók fejlesztésében
A Renault és a Nissan szövetsége továbbra is a közös fejlesztésekre és gyártási szinergiákra épít. Erre jó példa a Nissan Ariya és a Renault Scenic E-Tech, amelyek ugyanarra az AmpR Medium platformra épülnek, bár gyártásuk külön zajlik: a Scenic Franciaországban készül, míg az Ariya Japánban.
Hasonló együttműködés figyelhető meg a Renault 5 E-Tech Electric és a Nissan Micra esetében is, hiszen ezek a modellek a franciaországi Douai üzemben gördülnek le a gyártósorról. Bár a formatervezés és a felszereltség különböznek, a technológiai alap közös.
Renault Twingo: az ikon újjászületése
A 2026-ban érkező új Renault Twingo a kilencvenes évek legendás kisautójának modern változata lesz. Megőrzi a jellegzetes kerek fényszórókat, és 20 ezer euró alatti indulóárral próbálja meghódítani a vásárlókat.
A Nissan számára, amely az utóbbi időben gyengélkedő eladásokkal küzd, egy olcsó elektromos belépőmodell hatalmas lehetőséget jelent. A japán márka ezért mutatja be a saját változatát, amely ugyanazt a technológiát használja majd, és a Renault szlovéniai, Novo Mesto-i gyárában készül. Míg a negyedik generációs Twingo bemutatója 2026 tavaszán esedékes, addig a Nissan Wave premierje 2027 elején várható.
A Wave név és a Pixo múltja
A „Wave” elnevezés teljesen új a Nissan kínálatában, korábban csak a Micra egyik luxusfelszereltségi szintjén bukkant fel. Azonban sokáig úgy tűnt, hogy a Nissan inkább a „Pixo” nevet éleszti újjá, hiszen 2025 augusztusában a japán gyártó megújította a védjegyet. A Pixo korábban a Suzuki Alto alapjaira épült, és kis mérete miatt városi modellként futott. Emiatt sokan azt gondolták, hogy a hamarosan érkező villanyautó is ezt a nevet kaphatja.
Technológia és hatótáv
Az árak alacsonyan tartása érdekében a Renault a kínai Geely-vel dolgozik együtt a Twingo következő generációjának fejlesztésében. Az autó az AmpR Small architektúrára épül, 63 kW-os, Kínából származó villanymotort kap, míg az akkumulátort a CATL szállítja. A körülbelül 30 kWh-s akkumulátorcsomag akár 300 kilométeres hatótávot is biztosíthat, ami a városi és elővárosi közlekedéshez bőségesen elegendő.
Dacia: még olcsóbb elektromos alternatíva
A Renault és a Nissan párosa mellé a Dacia is beszáll, amely ugyanazon a platformon fejleszt saját, még olcsóbb villanyautót. A Dacia modellje szintén 2027-ben érkezik, így a vásárlók többféle, árban és felszereltségben eltérő választási lehetőséghez jutnak az elérhető árú elektromos autók piacán.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!