Több darab felső kategóriás elektromos járművet dob piacra a Mercedes

0

Mercedes-Benz az elkövetkező éveket az elektromos járművek felső kategóriájára fókuszálva tervezi. Bár a CLA és nemrégiben megerősített Shooting Brake változata révén újraértelmezte a belépőszintű elektromos kínálatát, a márka jövőbeli tervei egyértelműen a luxus- és prémiumszegmensre irányulnak. Egy friss befektetői prezentáció szerint 2027-ig 15 új vagy frissített tisztán elektromos modell (BEV) bemutatását tervezi a márka, melyek közül tíz a csúcskategóriába tartozik.

Az új modellek többsége a felső szegmensbe tartozik

A prezentáció alapján az új 15 BEV-modell közül mindössze kettő tartozik a belépőszintű szegmensbe – ezek között van a CLA és kombi változataHárom új modell érkezik a középkategóriába, míg a tíz felsőkategóriás elektromos jármű jelzi a Mercedes új irányát. Ezzel párhuzamosan 15 új vagy frissített belső égésű modell is érkezik – ezek közül kilenc a csúcskategóriátnégy a középkategóriát, míg kettő a belépőszintet erősíti majd.

A prezentációban csak stilizált sziluettek utalnak a jövőbeli modellekre, így sok esetben nem derül ki, hogy SUV-ról vagy szedánról van szó. Ugyanakkor a CLA után kompakt, magas építésű elektromos SUV-modellek is érkezhetnek az MMA platformra – minden bizonnyal a GLA és GLB utódai.

A középkategóriát a C-osztály mérete határozza meg

A Mercedes új stratégiája szerint a „core” (vagyis alap szegmens) a középkategória, amit a „C” betűs modellek képviselnek. Érdekesség, hogy az első ilyen újdonság nem egy elektromos C-osztály lesz, hanem a GLC új, EQ technológiás változata, amelyet a gyártó 2026-ban mutat be, először a szeptemberi IAA Mobility kiállításon.

Az új elektromos GLC esetében a Mercedes szétválasztja a fejlesztési irányokat: a villanyos és a belső égésű változat külön platformot kap, eltérve a jelenlegi EQE és EQS modellek egyplatformos megoldásától. Ez lehetővé teszi, hogy minden hajtáslánc előnyeit teljes mértékben kihasználják, ugyanakkor a dizájnban egységes arculatot céloznak.

A bemutatott elektromos GLC már most is látható volt: nagy méretű, retró stílusú hűtőrácsával felkerült a prezentáció borítóképére is. Emellett GLC coupé-SUV, valamint egy C-osztályos EQ technológiás szedán is várható, amely a CLA fölé pozicionált elektromos modellként jelenhet meg. Egy elektromos C-kombi ötlete sem kizárt.

Korábban a Mercedes az E-osztályt is a középkategóriához sorolta, de mostanra egyértelműen a C-osztály méretű modellekre koncentrál. A tervezett GLC-változatok is ezt erősítik, hiszen önmagukban is lefedhetik a bejelentett core kínálat nagy részét.

A csúcskategória lesz a Mercedes elektromos fejlődésének fő színtere

A Mercedes tíz új vagy frissített felsőkategóriás elektromos modellt tervez bemutatni, ezek mellé kilenc új belső égésű csúcskategóriás modell is társul majd. Bár egyelőre kevés konkrétum áll rendelkezésre, nyilvánvaló, hogy az olyan modellek, mint az EQE, EQS szedán és SUV, valamint az elektromos G-osztály, nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Az elektromos G-osztály frissítése a háttérbe szorulhat, mivel ez rétegmodellnek számít, míg az EQE és EQS esetében komolyabb technikai és formai változások sem kizártak.

Folyamatosan jelennek meg információk arról, hogy az EQE és EQS modellek az EVA2 platform helyett 800 voltos rendszerre válthatnak, ami jelentős előrelépést jelentene a töltési teljesítmény és hatékonyság terén. Mindezek ellenére a megosztó dizájn valószínűleg változatlan marad – legalábbis a jelenlegi EQ-generációban.

Új dizájnnyelv és teljes arculatváltás jöhet

A prezentációban azonban egy új dizájnnyelv is szerepel, amely ikonikusabb modelleket ígér a jövőben – mind elektromos, mind belső égésű hajtással. Ez arra utalhat, hogy a Mercedes nemcsak ráncfelvarrásokkal próbálja életben tartani a modelleket, hanem teljesen újragondolja az EQE, EQS, GLE és GLS típusokat is.

A Mercedes várhatóan a közelgő luxus elektromos kisbuszt, a VLE-t is a csúcskategóriába sorolja, csakúgy, mint az önálló AMG villanymodelleket. Ezek közül egy nagy teljesítményű elektromos SUV már tesztelés alatt áll, míg a GT XX koncepció egy teljesen elektromos sportos szedánná válhat.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!