Átfogó frissítést kapnak a VW ID.3 és ID.4 modellek

0

Volkswagen 2026-ban jelentős modellfrissítést hajt végre két népszerű elektromos autóján, az ID.3 és ID.4 típusokon. A német gyártó ezzel nemcsak a dizájnt frissíti, hanem az autók műszaki alapjait is korszerűsíti: az új MEB+ platform bevezetésével jobb hatékonyságot, hosszabb hatótávot és modernebb felhasználói élményt ígér. A változásokat Kai Grünitz, a VW műszaki fejlesztési vezetője erősítette meg a brit Autocar szaklapnak adott interjúban.

A kisebbik ID.3 2026 második negyedévében kapja meg második átfogó frissítését, míg az ID.4 új kiadása ugyanabban az évben, kissé később debütál. Mindkét modell dizájnja az ID.2 formavilágát követi, amelyet eredetileg az ID.2all tanulmányautó mutatott be 2023-ban. A frissített külső modern, mégis ismerős stílust képvisel, igazodva a Volkswagen új dizájnstratégiájához.

Átállás a MEB+ elektromos platformra

járművek műszaki alapját a modernizált MEB+ platform adja, amely számos fejlesztést kínál a jelenlegi MEB rendszerhez képest. A Volkswagen célja, hogy az ID.3 új verziójának gyártása 2026 júniusában megkezdődjön. A platformváltással új akkutechnológia és hatékonyabb hajtáslánc is érkezik: az ID.3 alapváltozata LFP (lítium-vas-foszfát) akkucellákat kap, amelyek tartósabbak és olcsóbbak a jelenlegieknél.

Új villanymotor és nagyobb hatótáv

jelenlegi APP310 elektromos motort egy új, takarékosabb változat váltja fel, amely műszaki szempontból a nagyobb APP550 motor leszármazottja. Ez az új motor jelentősen javítja majd az autó hatótávolságát. Az ID.4 esetében nagyobb akkumulátorkapacitás várható, ami szintén jobb használhatóságot eredményez.

Kényelmesebb belső tér és fizikai gombok visszatérése

A VW nemcsak kívülről, hanem belső tér szempontjából is újragondolja az ID.3 és ID.4 modelleket. A műszerfal és a kezelőfelület teljesen megújul, visszatérnek a fizikai gombok a legfontosabb funkciókhoz – például a hangerőszabályzáshoz –, miközben az érintős csúszkákat elhagyják a felhasználók visszajelzései alapján. A cél: intuitívabb, használhatóbb felhasználói élmény.

A MEB+ platform híd az SSP előtt

MEB+ platform bevezetése stratégiai jelentőségű: ez szolgál átmeneti alapként az SSP platform bevezetéséig, amely a Volkswagen következő generációs elektromos autóinak gerincét adja majd. Az SSP fejlesztése azonban késik, ezért a VW úgy döntött, hogy meghosszabbítja az aktuális elektromos modellpaletta életciklusát a MEB+ révén.

Pénzügyi és stratégiai háttér

Manager Magazin 2024-ben arról számolt be, hogy a Volkswagen akár 20 milliárd eurós beruházáscsökkentést is mérlegel középtávon, és vizsgálja a MEB+ jövőjét. Akkor úgy tűnt, a pénzügyi vezetés inkább az SSP-re koncentrálna, de a jelenlegi tervek alapján a MEB+ biztosan érkezik 2026-ban.

Az új ID.2 modell – amely elsőkerék-meghajtású MEB Entry alapra épül – és a testvérmárkák 25 000 euró körüli árazású járművei lesznek a MEB+ platform bevezetésének kezdő modelljei. Az ID.3, ID.4 és ID.7 továbbra is hátsókerék-meghajtásúak maradnak, de az új alapok, a jobb motorok és a költséghatékonyabb akkumulátorok révén a Volkswagen piacképes maradhat az egyre kiélezettebb elektromos autós versenyben.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!