Bemutatta a jövő elektromos autóját a Mercedes-AMG

0

Mercedes-AMG bemutatta a legújabb elektromos tanulmányautóját, a CONCEPT AMG GT XX-et, amely technológiai előfutára a 2026-ra érkező sorozatgyártású AMG modellnek. Az újdonság az AMG saját fejlesztésű, AMG.EA nevű padlólemezére épül, és több mint 1000 kW rendszerteljesítményt kínál – köszönhetően az új generációs nagyfeszültségű akkumulátornak és három darab, brit YASA által fejlesztett axiális fluxusú villanymotornak.

Hárommotoros hajtás és intelligens teljesítménymenedzsment

három motor közül kettőt a hátsó tengelyre, egyet pedig az első tengelyre szereltek. A hátsó motoregység egy integrált HP.EDU rendszer, amelyben a villanymotorokat bolygóműves sebességváltóval és olajhűtéses inverterekkel kombinálták. Az első tengelyen elhelyezett motor gyorsításkor extra teljesítményt nyújt, de alacsony terhelés esetén a Disconnect Unit leválasztja, csökkentve az energiafelhasználást és veszteségeket.

A rendszer rendkívül kompakt és hatékony, a folyamatos nyomaték- és teljesítményképessége kiemelkedő, miközben jelentősen csökkenti a helyigényt. A szilícium-karbid félvezetőkkel ellátott inverterek és a teljesen integrált hűtési rendszer a tartós teljesítmény zálogai.

Forma–1-es akkutechnológia a Mercedes-AMG GT XX-ben

Az autó új High Performance Electric Battery (HP.EB) egysége a Forma–1-es technológián alapul, és 300 Wh/kg energiasűrűséget biztosít. A több mint 3000 darab NCMA full-tab cella szilícium-alapú anódokat használ, melyeket dielektromos olaj hűt közvetlenül. A moduláris akkumulátor középen, a padló alatt helyezkedik el, része a karosszéria szerkezetének – így javítva a súlyelosztást és a biztonságot.

gyorstöltési képességek lenyűgözőek: az akku 850 kW feletti teljesítményt is kezelhet, elméletileg öt perc alatt akár 400 kilométernyi hatótáv is visszanyerhető. A töltőinfrastruktúrát a Mercedes az Alpitronic vállalattal közösen fejleszti.

Aktív aerodinamika és világújdonság felnik

CONCEPT AMG GT XX dizájnja motorsportos ihletésű: a Venturi-hatású padlólemez, az aktív AIRPANEL hűtőrendszer és a dinamikus légfékszárny hozzájárulnak a 0,198 légellenállási együtthatóhoz, ami kategóriaelső érték. 300 km/h sebességnél az autó az energiája 83%-át a légellenállás leküzdésére fordítja.

A modell új aktív Aero Wheel rendszert is kapott: a 21 colos felnikbe beépített, Bluetooth-vezérlésű légterelő lapátok valós időben optimalizálják a fékhűtést és az áramlást – ez iparági világújdonság.

Fenntartható luxus AMG-stílusban

Az utastér a luxus és a fenntarthatóság találkozása. A LABFIBER Biotech Leather kárpitok újrahasznosított GT3 versenyabroncsokból és bioalapú polimerekből készültek, a belső térben narancssárga díszítőelemek utalnak a nagyfeszültségű hajtásrendszerre. A Fluid Light Panel 700 RGB LED segítségével kommunikál a külvilággal, dinamikus fényanimációkkal.

A fedélzeti rendszer az új MBUX szoftverre és MB.OS operációs rendszerre épül, AMG-specifikus felülettel, teljesítmény-monitorozással és energiamenedzsmenttel.

Vezetői nyilatkozatok a jövő AMG-járól

Michael Schiebe, a Mercedes-AMG vezérigazgatója szerint: „A CONCEPT AMG GT XX új mérföldkő az AMG történetében, amely teljesen új dimenziót nyit meg a teljesítmény terén. Forradalmi technológiát mutatunk be, amely újradefiniálja a nagyteljesítményű járművek fogalmát.”

Markus Schäfer, a Mercedes technológiai igazgatója hozzátette: „A világ legjobb fejlesztői dolgoztak rajta, a GT XX nemcsak új szintre emeli a teljesítményt és tartósságot, hanem új hajtástechnológiai korszakot nyit.”

Gorden Wagener vezető formatervező így zárta: „A tanulmány az érzéki tisztaság filozófiájának forró oldalát képviseli, és új korszakot nyit az AMG sportautók világában.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!