Tartotta a szavát a dél-koreai Hyundai, és november 21-e lévén be is mutatták a tisztán elektromos IONIQ termékcsalád legújabb és egyben legnagyobb tagját, ami az ígéretek szerint egy 7 üléses SUV modell lett.
A Hyundai modellek közül a leghosszabb, 3130 mm-es tengelytávjával, valamint 1980 mm-es szélességével és 1790 mm-es magasságával az IONIQ 9 lenyűgöző és tágas utasteret kínál, bőséges hellyel a második és a harmadik üléssorban is, maximális kényelmet biztosítva a vezető és az utasok számára egyaránt.
A másik két elektromos Hyundai modellhez hasonlóan az IONIQ 9 is a márka E-GMP platformjára épült, és a tervezők itt most ki is használták a rendelkezésre álló lehetőségeket a maximális helykihasználtság felhasználására. A padló teljesen sík, köszönhetően a gördeszkához hasonló platformnak.
Továbbá az IONIQ 9 figyelemre méltóan alacsony, 0,259-es légellenállási együtthatóval büszkélkedhet, amit többek között a süllyesztett kilincsek és a digitális külső visszapillantók tesznek lehetővé. Hagyományos tükrök használata esetén ez az érték 0,269-re emelkedik.
A sajtóanyag a gondosan megalkotott utasteret csak az „érzékeny tér” koncepciójának nevezi, révén hogy az rugalmasan tud reagálni az utasok igényeire és ennek megfelelően igazítható. A belső térben az elliptikus elemek és a nyugtató színek pihentető társalgó-szerű hangulatot teremtenek menet közben.
Tekintve, hogy az IONIQ 9 a legújabb fejlesztések mentén készült, olyan finomságok sora várja az utasokat, mint a 100 W-os USB-C aljazatok, amivel egy mai modern laptop is kényelmesen működtethető. Ezzel mindhárom üléssor el lett látva. De a V2L technológia is rendelkezésre áll, ha bármilyen elektromos eszközt szeretnénk működtetni az autó akkupakkjában lévő energiából.
Az IONIQ 9 akkumulátora 110 kWh kapacitású, a maximális DC töltési teljesítmény 350 kW, a WLTP hatótáv (Long-Range RWD modell esetében, a 19 colos felnikkel) pedig 620 kilométer. A Hyundai Motor új digitális funkciói és szolgáltatásai izgalmas lehetőséget kínálnak az IONIQ 9 vásárlói számára, hogy személyre szabják járműveiket az online vásárlás révén elérhető digitális frissítésekkel.
Az alapmodell, amelyet egy 218 lóerős villanymotor hajt a hátsó kerekeken, 9,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. Az összkerékhajtású változatnál egy kisebb, 95 lóerős motor is dolgozik az első kerekeken, így a 0–100-as gyorsulási idő 6,7 másodpercre csökken. A Performance csúcsmodell dupla motoros hajtáslánca 436 lóerőt és 700 Nm nyomatékot biztosít, aminek eredményeként a 2,5 tonnás SUV mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Az elektronikusan korlátozott végsebessége 200 km/h.
Az IONIQ 9 még azok számára is kínál funkciókat, akik szeretik ha a dolgaik tiszták, hiszen beépített UV-C sterilizátorral van felszerelve, ami képes fertőtleníteni az apró tárgyakat, például mobiltelefonokat, pénztárcákat és maszkokat. Sajnos a hivatalos sajtóanyagban egyelőre nincs más technikai specifikáció, sem ár, illetve a konkrét bevezetés dátumáról sem tudni pontosat.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!