A Ford közzétette harmadik negyedéves üzleti eredményeit, amelyek szerint az elektromosautó-részleg ismét jelentős veszteséget könyvelt el.
Bár az amerikai márkák közül talán a Ford tette bele eddig a legtöbb pénzt és energiát az elektromos modellek gyártásába, most azonban úgy tűnik, hogy még mindig nem tudtak eljutni a gazdaságos gyártási folyamatokig. Megérkeztek ugyanis az idei év harmadik negyedévéről szóló eredmények, és azok alapján sajnos igen kellemetlen a helyzet az elektromos modellek terén a vállalatnál.
Kezdjük rögtön a legkellemetlenebb adattal, vagyis a teljes veszteséggel, amit idén július és szeptember között hozott össze a Ford az e-autós divíziója kapcsán: mindez 1,2 milliárd dollár. Már ez sem egy igazán szívmelengető adat, de az első félév 2,46 milliárd dollárjával együtt az idei mínusz már 3,66 milliárd dollárnál tart. Ennek oka elsősorban a magas fejlesztési és üzemi beruházási ráfordítások alacsony árbevétellel párosulva. Látható tehát, hogy bár a Ford igen sokat fektetett már eddig is a technológiába, de sajnos az elektromos modellek iránt nem a várt szinten van a kereslet.
Az elektromosautó-részleg (Model e) a harmadik negyedévben egyébként 1,2 milliárd dolláros forgalmat ért el 32 000 eladott elektromos személyautóval. Ha nem lennének a magas költségek, akkor minimum már most a pénzénél lenne a személyautós üzletág, ám sajnos nem ez a helyzet, ami meg is látszik az eredményeken. A kisteherautóval foglalkozó Ford Pro divízió a harmadik negyedévben kilenc százalékkal 342 000 járműre tudta növelni kiszállításait, így 15,7 milliárd dolláros forgalmat bonyolítva. A Ford Blue a márka belsőégésű motorokkal foglalkozó részlege továbbra is a csoport legnagyobb egysége és több mint 26 milliárd dolláros eladást hozott össze, 721 000 járművel.
Noha a Ford a veszteségek és az elektromos autókra való lassabb átállás miatt többször is csökkentette befektetéseit ezen a területen és jelenleg a hibrid technológiában látja a közeljövő lehetőségeit, továbbra is elkötelezett az elektromos mobilitás hosszú távú nyerő helyzete végett.
„A Ford az elektromos járművek terjedése előtt álló akadályok felszámolásán dolgozik azáltal, hogy az ügyfelek számára a lehető legnagyobb hozzáférést biztosítja a töltéshez mind otthon, a Ford Power Promise révén, mind pedig útközben a növekvő töltőhálózat révén. A közel 3000 Ford márkakereskedő pedig, akik immár elektromos járműveket árulnak, versenyelőnyt jelent, mivel a Ford így olyan új ügyfeleket érhet el az Egyesült Államok olyan területein, ahol egyébként lassú lenne az elektromos járművek bevezetése.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!