A Škoda bemutatta az Elroqot, amely az Enyaq után a második elektromos autója a cseh márkának. Az Elroq jelentősen rövidebb az Enyaq-nál, de a nemrég csökkentett árú ID.3-mal azonos áron lesz kapható.
Ahogyan azt már többször is említem, az idei év a kedvezőbb árú elektromos autók megérkezésének az éve. Eddig pedig úgy tűnik, hogy meg is lesz sok gyártónak a feladat beadása az év végig. Ezt persze leginkább az Európába ácsingózó kínai gyártók tudták megugrani, azonban az őshonos gyártók is folyamatosan rukkolnak elő saját megoldásukkal. Eddig már bemutatkozott a témában a Renault 5 e-tech, a Volkswagen ID.2. Ez utóbbi kapcsán így már várható a konszern többi márkájánál is a hasonló bemutatkozás, amit a Škoda most meg is lépett: megérkezett a tisztán elektromos Škoda Elroq.
A cseh márka következő, tisztán elektromos modellje (az Enyaq mellett) több szempontból is egy újabb mérföldkő a márka életében, ugyanis ezen az autón mutatkozik be teljes valójában a márka következő évekre kitalált dizájnmegoldása, a Modern Solid. Ennek talán legszembetűnőbb jele az Opel esetében Vizor néven futó megoldás a motorháztető alatti részen, de számos külső formai elemben köszön vissza az új dizájn.
Az autó hossza 4,48 méter, amivel az ID.3 (4,28 m) és az Enyaq (4,58 m) között helyezkedik el, külsőleg pedig egy klasszikus SUV formát láthatunk, 2,77 méteres tengelytávval. Az autó egyébként a már bevált MEB platformra épül.
Az Elroq négy változatban lesz elérhető a bevezetéskor. Az Elroq 50 megfelel az ID.3 Pure-nak, 52 kWh-s akkumulátorral és 125 kW-os motorral. Az Elroq 60 az ID.3 Pro-ból ismert 59 kWh nettó/63 kWh bruttó akkumulátort és a hátsó 150 kW-os motort használja. E fölött található az Elroq 85, amely 77 kWh-s akkumulátorral két változatban érhető el: 210 kW-os APP550 villanymotorral (és 545 Nm nyomatékkal) hátsókerék-hajtású modellként. Aki pedig összkerekes modellre vágyik, neki ott lesz az Elroq 85x, az első tengelyen egy második e-motorral (+220 kW). Az Elroq 50 és 60 esetében a végsebesség 160 km/h, míg a 85-ös modelleknél 180 km/h a vonatkozó adat.
Elroq 50 | Elroq 60 | Elroq 85 | Elroq 85x | |
---|---|---|---|---|
Meghajtás | RWD | RWD | RWD | AWD |
Teljesítmény | 125 kW | 150 kW | 210 kW | 220 kW |
Nyomaték | 310 Nm | 310 Nm | 545 Nm | 545 Nm |
Végsebesség | 160 km/h | 160 km/h | 180 km/h | 180 km/h |
WLTP hatótáv | – | – | 560 km | – |
Akkupakk kap. | 52 kWh | 59 kWh | 77 kWh | 77 kWh |
DC töltési teljesítmény | 145 kW | 165 kW | 175 kW | 175kW |
DC töltési idő 10-80% | 25 perc | 24 perc | 26 perc | 26 perc |
Alapár(német) | 33 900 euró | – | – | – |
A prágai premieren csak néhány műszaki adatot árultak el az új Elroq-ról. A töltést illetően azonban meglehetősen egyszerű a válasz, hiszen a Škoda az ismert VW technológia legújabb verzióját használja. A WLTP-tartományok viszont modellspecifikusak. A Škoda jelenleg csak az 560 kilométeres maximális hatótávot közölte az Elroq 85 kapcsán. Jelenleg csak német alapár ismert: 33 900 euró (Elroq 50). A Škoda ugyanakkor hangsúlyozza, hogy ez az összes európai piacon 33 ezer euró körül alakul majd.
A csomagtartó 470 literes, lehajtott ülésekkel akár 1580 liter. A töltőkábelek egy hálós rögzítőben pihenhetnek a kalaptartó alatt. Funkciók tekintetében a legújabb fejlesztések érkeznek majd az autóval és talán ami még nagyon fontos lehet: fizikai gombokkal, klasszikus helyre helyezett menetváltóval. Az Elroq október 2-tól konfigurálható Elroq 50, Elroq 85, valamint Elroq 85 First Edition néven.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!