Az elmúlt héten egy új, tisztán elektromos Toyota szivárgott ki Kínában, ami a bZ3C nevet kapta. A Toyota SUV-ja meglehetősen ismerős vonalakkal bír, továbbá a bZ3C az ország vezető elektromos járműgyártója közreműködésével, a BYD-vel készült.
Amennyiben az elektromos autók értékesítést vesszük alapul, talán nyugodtan kijelenthető az, hogy Kína a világ Norvégiája, hiszen itt is ugyanaz történik, mint Norvégiában, vagyis, hogy az elektromos autók iránti kereslet folyamatosan nő és mára ott tartunk, hogy Kínában lassan az eladott új személyautók fele BEV, vagy PHEV hajtáslánccal van felszerelve.
Ennek fényében nem meglepő, hogy Kínában még az olyan konokul ellenálló márkák is jelen akarnak lenni elektromos modellekkel, mint a Toyota. Szó se róla, a japán vállalat mostanában azért már felismerte, hogy nekik is a BEV meghajtás felé kell elindulni, de egyelőre csak pakolnak a hátizsákba, lépni nem igazán akarnak.
Kína azonban más. Rengeteg pénz fordul meg ott, amiből a Toyota is akar magának. Így ők ott már a harmadik BEV-modell bemutatására készülnek (a bZ4X és a bZ3 mellett), ami a bZ3C nevet kapta. A tanulmányautó idén mutatkozott csak be a Peking Motor Show-n, de már hamarosan kapható lesz, amiről ezúttal is egy kiszivárgott adatcsomag tanúskodik az illetékes kínai hatóság (MIIT) jóvoltából.
Ezek alapján a Toyota bZ3C egy crossover formával megáldott autó lesz, aminek hossza 4780 mm, szélessége 1866 mm, magassága pedig 1510 mm. Ez az autó is egy kínai márka hathatós bevonásosával készülhetett el, ezúttal a BYD adta a tudása javát az autóhoz, amit a Toyota egyébként egyfajta újraindításnak tervez, a róla kialakult kép kapcsán. Szeretnék ezzel az autóval a fiatalabb vásárlórétegeket megszólítani Kínában.
Az autóban így a BYD Blade cellái kaptak helyet, LFP kémiával, ami a szintén BYD-től érkező hajtásláncot táplálja, melynek teljesítménye 200 kW. Ezzel kapcsolatban további infók nincsenek, de azt még tudni, hogy az autó 18 vagy 21 colos kerekeken gördülhet. A gyártás a tervek szerint 2024 végén kezdődik a FAW-Toyota tiencsini gyárában. Árakról egyelőre nincs információ, illetve jó eséllyel ez az autó is a kínai piac sajátja marad, Európában, vagy éppen a világ más főbb piacain nem nagyon kell a megjelenésére számítani.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!