Elektromos vonatpótló buszokat helyeztek üzembe Hollandiában

0

Magyarországon sajnos nincs túl jó csengése a vonatpótló busz kifejezésnek, pedig sokszor kényelmesebb körülmények között és gyorsabban érhetünk el így az úti célunkhoz, mintha vonattal tennénk meg a távot. Illetve sokan azt hiszik, hogy ez valami magyar kreálmány, pedig ez nagyon nem így van, amire a legjobb példa most Hollandia. Ott ugyanis nemrég álltak hadrendbe ilyen céllal buszok, természetesen elektromos meghajtással.

A holland vasút, az NS (Nederlandse Spoorwegen) is régóta használ buszokat, amennyiben meghibásodás miatt nem tud az egyik szerelvényük tovább haladni, azonban a vasúttársaság is most egy merész lépésre szánta el magát. Elektromos buszokat fognak üzembe helyezni, hogy biztosítsák a szolgáltatás zavartalanságát. Az e-buszoknak pedig rögtön volt is feladatuk, ezek szállították az utasokat az Amersfoort Centraal állomástól Zwolle felé vezető útvonalon.

A buszok teljesen saját tervezésű és gyártású darabok, érdekes módon sem a típust, sem a gyártót nem nevezte meg eddig az NS. A 12 méteres buszok egyenként 422 kWh akkukapacitásból gazdálkodhatnak a működés során, ezzel nagyjából 500 km hatótávot tudnak megtenni egyetlen töltéssel. Természetesen az elektromos buszok villámtöltési képességgel is fel vannak vértezve, ám ennek pontos mértékéről nincs információ. Csupán annyit tudni, hogy közel 1,5 óra alatt feltölthető az akkupakk egy arra alkalmas töltőn.

„Az NS-nél szeretünk élen járni a fenntartható mobilitás elérhetősége kapcsán. Ez természetesen vonatkozik vonatainkra is, de ha ezek váratlanul nem tudnak közlekedni, akkor a pótlóbusz-közlekedést szintén ilyen formában képzeljük el. Reméljük, hogy ezt a három autóbuszt hamarosan továbbiak követik és kíváncsiak vagyunk, hogy utasaink a használatuk közben mit gondolnak az elektromos buszokról.” – mondja Tim van Leeuwen, az NS Operations Management igazgatója.

További érdekesség, hogy az NS lokális kibocsájtásmentes buszainak sorát októbertől hidrogén meghajtású darabok is gazdagítják majd, ezeket a Royal Jan de Wit Group szállítja majd, ám ebben az esetben sem tudni sem márkáról, sem a modellről.

„A hidrogéntechnológia alkalmazása a privát buszközlekedésben ismeretlen terület” – mondja Walter de Wit, a Royal Jan de Wit Group tulajdonosa. „Ezzel a teszttel azt szeretnénk kideríteni, hogy a magánbusz-közlekedés sajátos jellege miatt, amelyben egyetlen nap sem azonos az autóbuszok és a sofőrök elosztása, a hidrogén hosszú távon jó alternatíva-e a fosszilis és bioüzemanyagok helyett.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!