Nem kétséges, hogy a Volkswagen ID.2 sokkal nagyobbat fog szólni, mint az ID.3, pedig ez utóbbi elektromos autó is nagyon kellemes jelenség a maga kategóriájában, amit egyébként folyamatosan reszelget a vállalat, már a sokadik frissítéssel. Egy komoly probléma van jelenleg csak az ID.3-mal, ez pedig az ára. Legyen szó mondjuk Németországról, vagy éppen hazánkról, ha nincs éppen valamilyen állami támogatás, az ID.3 ára ma még jelentősen magasabb, mint mondjuk egy belsőégésű Golf, aminek a kiváltására eredetileg tervezték.
Ezen a problémán fog majd segíteni az ID.2, ami bár méreteiben egy kisebb elektromos autó lesz, összességében még így is egy Golf IV méreteihez lesz hasonlatos, ami pár éve még bőven a középkategóriás autók etalonja volt. Ennek fényében szinte biztos az ID.2 sikere, már csak azért is, mert a Volkswagen a hírek szerint igyekszik majd a tudást is hozzáigazítani az aktuális elvárásokhoz. Mindez pedig a várható megjelenés dátuma miatt (2027 jelen állás szerint) csak jobb lesz annál, mint amit a tanulmányautó ID.2All bemutatásakor felsoroltak.
Technika szempontjából a MEB padlólemez egy módosított változatára, a MEB Entry-re épülne az olcsó VW ID.2 elektromos autó, melynek teljesítménye 166 kW körül lenne, és WLTP szerint hozná a 450 km hatótávot. Pletykák szerint két akkuváltozat lesz elérhető az ID.2-höz (38 és 56 kWh, a kisebb pakk esetében LFP cellákkal). A fő cél ezen autó esetében a 25 000 eurós, vagyis a 10 millió forint alatti alapár, amihez vélhetően a kisebb pakk járul hozzá legfőképp.
A vállalat a közeljövőben el akarja engedni a túl futurisztikus formákat, inkább visszatérne a Volkswagent mindig is jellemző formai elemekhez. Ezeken felül a VW belátta, hogy túlságosan elmozdultak az érintőkijelzők világa felé, terveik szerint vissza akarnak térni a hagyományosabb (és sokak által kedveltebb) megoldásokhoz, mint a fizikai gombos kormány, vagy éppen klímapanel. Ezen törekvések első példája lesz az ID.2.
A várakozás tehát folyamatosan nőni fog, ahogy közelítünk a premier felé. A Volkswagen főtervezője, Andreas Mindt beszélt legutóbb az ID.2-ről az Autocar magazinnak. Az interjú legfontosabb része talán az, hogy a vállalat készen áll a végleges tervekkel a kinézetet illetően és alig változtattak a tanulmányautón. Szóval akinek az tetszik az ID.2 koncepciómodellje, az kezdhet gyűjtögetni a premierig, mert gyakorlatilag ugyanazt az elektromos autót mutathatják be, sőt! Mint azt mondta a főtervező, a sorozatgyártott modell még a koncepciónál is jobb lesz. Ráadásul, az első ID.2 tesztpéldányok már a következő hónapokban megjelenhetnek az utakon.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!