Az autonóm szállítás megvalósítása nagy előrelépést jelent, mivel a Scania megnyitja a rendeléseket a vállalat önvezető bányászati megoldásaira. A Scania 40 tonnás, bányászati célú autonóm nehéz billenőplatós teherautójára már lehet rendeléseket leadni, amelyet hamarosan az 50 tonnás modell fogja követni.
Első lépésként a Scania megkezdi autonóm bányászati megoldásainak értékesítését Ausztráliában, az első szállítások és az üzemeltetés megkezdése 2026-ra van ütemezve. A következő piac valószínűleg Latin-Amerika lesz, egy olyan régió, ahol a Scania jelentős piaci jelenléttel rendelkezik a bányászati szegmensben. „A kutatás-fejlesztésből a kereskedelmi termék bevezetése jelentős mérföldkő számunkra és általában az autonóm nehézáru-szállítás számára. Ez a legfejlettebb termék, amelyet a Scania eddig piacra dobott” – mondta Peter Hafmar, a Scania alelnöke és autonóm megoldásokért felelős vezetője.
Egyszerűbb elektromos meghajtásra váltani a fenntartható bányászatért
A bányákat régóta tekintik az autonóm járművek egyik legígéretesebb környezetének, mivel hozzájárulhatnak a biztonságosabb munkakörülményekhez és a hatékonyabb működéshez.
A Scania normál kategóriájú teherautókat alkalmazó bányászati megoldásai mind a károsanyag-kibocsátás, mind a termelékenység tekintetében általános potenciális előnyökkel rendelkeznek az iparág hagyományos nehéz teherautóival szemben. A Scania autonóm bányászati teherautóinak használatával csökkenthető a teljes bányászati lábnyom, beleértve az energia és infrastruktúra követelményeit is, ami azt jelenti, hogy a megfelelő helyszíneken csökkenthetők az üzemeltetési költségek is.
„A megoldásunk másik előnye, hogy lehetővé teszi a bányászati vállalatok számára, hogy gyorsabban tegyék meg a következő lépést a kibocsátásmentes működés felé. A Scania autonóm teherautóival könnyebb villamosítani a műveleteket, mint a hagyományos teherautókkal” – mondta Hafmar.
Az elmúlt tíz évben a Scania jelentős összegeket fektetett be az önvezető járművek fejlesztésébe. Az innovációk között szerepelnek az autópályákon a hub-to-hub szállítás alkalmazásai, valamint a zárt területeken, például bányákban használt autonóm járművek. „Valószínűleg ez a legambiciózusabb kutatás-fejlesztési projekt eddig, amelyet ügyféllel közösen végeztünk, és nagyon meg vagyok elégedve az eredménnyel. A szigorú ellenőrzéseknek és a rengeteg helyszíni tesztnek köszönhetően optimális autonóm szállítási megoldást tudtunk kifejleszteni a bányák számára” – fejezte be Peter Hafmar.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!