510 kilométeres hatótávval érkezett meg a Dodge izomautója

0

Az izomautók kategóriája egy igen fontos szelete az autózás tortájának. A kategória rajongói szerint pedig nem lehet akármilyen ismérvekkel itt játszani. Na és persze megvannak a kategória jól bejáratott nevei is, melyek jelenleg nagy részt abban a stádiumban vannak, hogy el fogják engedni a belsőégésű motort, és egyre inkább ide is beköltözik az elektromos meghajtás. Természetesen ezt nagyon sokan ellenzik azok közül, akiknek a szívügye az izomautók kategóriája és valahol érthető is a rajongás.

Éppen ezért az itt jelenlévő márkaneveknek nagyon oda kell figyelni, hogy miként és mihez nyúlnak, mert elég egy rossz döntés és évtizedek munkája megy kárba. Sokak szerint ez történ a Ford Mustang esetében is, és a nagyszerű örökséggel bíró Mustang az elektromos Mach-E bemutatásával szerintük egy egyszerű crossover szintjére süllyedt le. A Mustang rajongók nem is szeretik az elektromos változatot, és akkor azt hiszem még nagyon finoman fogalmaztam.

Ezek fényében régóta kérdés, hogy a következő típus, amit elektromos meghajtással látnak majd el, milyen fogadtatásban fog részesülni. Ha így haladnak a dolgok, akkor a második villamosított izom-autónév a Dodge Charger lett, ami viszont küllemében is végre megmarad annak, aminek a kezdetek óta megálmodták.

Az biztos, hogy külső tekintetében egy kiváló és továbbra is karakteres autót kapunk majd a Dodge Charger Daytona EV néven bemutatkozott elektromos izomautó esetében, ami a gyártó szerint a „világ leggyorsabb, és legerősebb izomautója” lett. A képek alapján ígéretes próbálkozás az elektromos Daytona EV, ami a Stellantishoz tartozás miatt az STLA Large platformra épül fel.

Amit eddig tudni az autóról, az a 100.5 kWh-s akkupakk és az 550 kW csúcsteljesítmény, ez utóbbival nagyon jókat lehet majd gyorsulni, ehhez nem fér kétség. Az autó tengelyein két elektromos motor kerül elhelyezésre, egyenként 250 kW (355 LE) teljesítménnyel és 406 Nm nyomatékkal.

Akiknek ez a teljesítmény nem lenne majd elég, számukra különböző kiegészítő szintekkel készül a gyártó, 6 különböző verzióban. Ami érdekes lesz, az a hangok generálásának lehetősége a Hellcat szinteken. Az autó utastere is ismerős lehet a márka rajongóinak, hiszen a stílus az ikonikus 1968-as Dodge Charger utasteréből származik.

Az autó hatótávja 317 mérföld (510 km) a gyári adat szerint, amit játékos autózással bizonyára gyorsan lejjebb lehet apasztani. Árakról egyelőre nincs hír, csupán a Dodge Charger Daytona EV Scat Pack és R/T verziók elérhetőségéről, amit még idén be fognak mutatni, mint sorozatgyártásra kész verziókat, majd a gyártás 2025-ben el is indulhat a márka Ontario (Windsor) melletti gyárában.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!