Kézi sebességváltót akar tenni az elektromos autóiba a Toyota

0

Valamiért egyre több japán autógyártó gondolja azt, hogy azon vásárlóknak, akik elektromos autót vesznek, szükségük van továbbra is a hagyományos autók adta “élményekre”. Ilyenek például a hamis motorhang, vagy éppen a kézi váltó.

A Mazda pár éve az EX30 bemutatásakor gondolta azt, hogy a vásárlóinak túl vad az e-motor adta mellbevágó gyorsulás, így úgy hangolták a motor karakterét, hogy pont az egyik legjobb tulajdonságát herélték ki az elektromos autónak. A Toyota is most valami bődületes ostobaságra készül, és a kézi váltót akarja imitálni elektromos autóiban.

Eddig akárkivel beszéltem, aki kipróbált egy elektromos autót, imádta, hogy gyakorlatilag egy automata váltós autót vezethet, hiszen a D-be tett autóval utána csak haladni kell. Valamiért a Toyota mégis azt hiszi, hogy vásárlóinak hamis motorhang és manuális váltó kell annak ellenére, hogy elektromos autóra váltanak. Erről az első infók még 2022 februárjában bukkantak (bár már 2017-ben is voltak ilyen kósza hírek) fel és már akkor sem aratott kirobbanó sikert az ötlet. De a Toyota majd tudja, nekik senki ne mondja meg hányas a kabát.

A múlt hónap végén a Japan Mobility Show-n debütált a Lexus UX 300e koncepcióváltozata, melyben volt sebességváltó és tengelykapcsoló is. A márka szerint élénk érdeklődés kísérte az ötletet, így erősen fontolgatják az opció bevezetését.

„Kívülről nézve ez a jármű olyan csendes, mint bármely más tisztán elektromos autó. Azonban igény szerint a sofőr átélheti a kézi váltós járművek-adta érzetet is. Az ötlet minket is jól elszórakoztatott, így a projekt komoly fejlesztés alá került.” – mondta a Lexus elektromos autóinak főmérnöke, Takashi Watanabe

A kiállított Lexusban egy 6 sebességes műváltó volt beépítve, a Toyota ezt 14 sebességesre akarja fejleszteni. Az erre vonatkozó szabadalmakat és leírásokat a Motor1 magazin fedezte fel. Akinek sok lenne a 14 fokozat, maga választhatja ki, mennyit szeretne.

Szó se róla, hasonló, kétsebességes váltók most is vannak olyan autókban, mint a Porsche Taycan, ám a vezető ebből semmit nem vesz észre, a rendszer automatikusan működteti a váltót, hogy csökkentse a motor fordulatszámát, így a fogyasztást is. Azonban a Toyota és a Lexus ötlete teljesen másról szól.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!