A Hyundai új célt tűzött ki: három perc alatt feltölthető elektromos autók fejlesztését. Bár a márka jelenlegi modelljei – például az IONIQ 5 – már most is a világ leggyorsabban tölthető villanyautói közé tartoznak, a gyártó szerint ez még nem elég ahhoz, hogy a vásárlók igazán nyugodtan váltsanak elektromos meghajtásra. Az autógyártó szerint a „benzines tankolás érzete” az, amit a felhasználók még mindig hiányolnak.
A Hyundai ambiciózus célja: valódi 3 perces villámtöltés
A Hyundai E-GMP platformra épülő elektromos modelljei ma is kiemelkedő töltési teljesítményt kínálnak. Az 800 voltos rendszer és a 350 kW-os villámtöltés támogatásával az IONIQ 5 és az IONIQ 6 ideális körülmények között 18 perc alatt képes elérni 10-ről 80 százalékot. Ez az eredmény jelenleg az iparág élvonalába tartozik.
Tyrone Johnson, a Hyundai Motor Europe műszaki vezetője az Auto Expressnek adott interjúban azonban egyértelműen fogalmazott: a vásárlók azt várják, hogy a töltés „ugyanannyi idő legyen, mint a tankolás”, vagyis három perc körül alakuljon. Bár szerinte ez sokszor inkább lelki tényező, a félelem attól, hogy útközben nem lehet elég gyorsan energiát pótolni, még mindig erős.
Nem nagyobb akkut akarnak – hanem gyorsabb technológiát
Johnson hangsúlyozta, hogy a töltési idő lerövidítése különösen azok számára fontos, akik nem tudnak otthon tölteni, és teljes mértékben a nyilvános villámtöltőkre támaszkodnak. A Hyundai ugyanakkor nem szeretne nagyobb akkumulátorokat építeni az autóiba, mert ez növelné a járművek árát és tömegét.
A valódi megoldást a töltési teljesítmény további növelése jelenti. A Hyundai szerint a következő mérföldkő a 400 kW-os DC töltés bevezetése lesz, amely már valóban közelíthet a benzines tankolás sebességéhez, és ezzel együtt növelhető a hatótáv is anélkül, hogy az akkuk sokkal nagyobbak lennének.
A gyakorlat még nem éri el a csúcsértéket
Bár a Hyundai autói papíron 350 kW-tal töltenek, a valóságban sok esetben inkább 250 kW körüli csúcsteljesítményt produkálnak. Ennek oka az akkumulátor hőmérséklete, a töltőoszlop valós teljesítménye, valamint a töltéskezelés technikai korlátai.
A konkurencia viszont nem pihen. Az iparág csúcstartói közé tartozik a Porsche Taycan, amely akár 320 kW-os csúcsot is elér. A következő generációs modellek – például a Lucid Gravity vagy az elektromos Porsche Cayenne – pedig már 400 kW-os töltést támogatnak, így a technológiai verseny egyre intenzívebb.
A Hyundai új korszakot nyitna az elektromos autók töltésében
Az autógyártó célja világos: a villámtöltést olyan gyorssá és természetessé tenni, mint a hagyományos tankolást. Ha a Hyundai eléri a valódi háromperces töltési időt, az nemcsak kényelmi szempontból jelentene áttörést, hanem az elektromos autók globális terjedését is jelentősen felgyorsíthatná.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













