A Mercedes-Benz felgyorsítja az elektromos átállást: az eredetileg 2028-ra tervezett elektromos E-osztály (az EQE utódja) már 2027 második felében megérkezik. A döntés mögött a gyenge piaci teljesítmény és egy stratégiai platformváltás áll.
Miért jön hamarabb az elektromos E-osztály?
Az EQE vártnál jóval gyengébb piaci fogadtatása kényszerítette ki a döntést. A modell sem Európában, sem az Egyesült Államokban, sem Kínában nem hozta a várt eladási számokat. Kínában például 2024 októberében egyetlen darabot sem regisztráltak belőle, miközben a helyi gyártók ezres nagyságrendben értékesítettek hasonló elektromos szedánokat.
Az Egyesült Államokban 2025 szeptemberétől az EQE gyártását is felfüggesztik, az EQE SUV és az EQS mellett. Bár 2025 elején kisebb javulás tapasztalható volt az eladásokban, a Mercedes messze elmarad a világ legnagyobb piacán elvárt szinttől.
Platformváltás és technológiai újítások
Ola Källenius vezérigazgató bejelentése alapján az új elektromos E-osztály az ’MB.EA-M’ közepes platformra épül, nem pedig a nagyobb méretű ’MB-EA.L’-re, amelyet inkább a jövőbeli elektromos S-osztály számára tartogatnak. A moduláris architektúra 2025. szeptember 7-én debütál az IAA Mobility kiállítás előtt.
Ezzel egyidőben a Mercedes bemutatja az új elektromos GLC-t is, amely 2026 tavaszán érkezik a piacra. Fél évvel később jön az elektromos C-osztály, amely jóval nagyobb lesz a mostaninál. Az új elektromos E-osztály várhatóan öt méter hosszú lesz, szemben a jelenlegi belső égésű változat 4,95 méteres méretével.
Teljesítmény és hajtáslánc
Az autó a ’eATS2.0 Large’ generációs motorokra épül. A hátsó tengelyen akár 250 kW teljesítmény biztosítható, míg az összkerékhajtású verzió 360 kW rendszerteljesítményt kínálhat. Az akkumulátor különálló egységként kerül a karosszéria alá, így a kisebb platform nem jár kompromisszumokkal a vásárlók számára. Ez a megoldás a rugalmasságot erősíti, hiszen a belső égésű motorral szerelt GLC és E-osztály is közös alapokra épül.
Dizájn: vissza a klasszikushoz
A Mercedes a klasszikus, háromdobozos limuzin formavilághoz tér vissza. Az új elektromos E-osztály és GLC krómozott, álló hűtőrácsot kap, amely évtizedek óta a stuttgarti márka arculatának meghatározó eleme. Ez éles váltás az EQE áramvonalas, „egyívű” formavilágához képest, amely nem aratott sikert a főbb piacokon.
A Mercedes stratégiája a versenytársakkal szemben
A döntést óriási piaci nyomás is befolyásolta. A BMW vegyes platformos elektromos modelljei sokkal jobban teljesítenek, miközben a kínai gyártók egyre nagyobb piaci részesedést szereznek. A Mercedes 2026-ban még kiad egy frissítést az EQE-hez is, amely már 800 voltos technológiát hoz, hogy áthidalja a körülbelül egyéves várakozást az új elektromos E-osztály érkezéséig.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!