A BYD hivatalosan is bejelentette, hogy megawattos teljesítményű töltőhálózatot hozna létre Európában. A kínai óriás célja, hogy az elektromos autók töltése olyan gyors legyen, mint a hagyományos járművek tankolása – számolt be róla az Electrive. Az első ilyen töltőpontok már egy éven belül működésbe léphetnek az öreg kontinensen.
Kínában már bizonyított a BYD megawattos technológia
A BYD nem a nulláról indul: több mint 500 megawattos töltőt telepített több mint 200 városban Kínában, és további 15 000 állomás kiépítését tervezi. A cég ezzel nemcsak a technológia élvonalában jár, hanem az infrastruktúra szintjén is komoly előnyre tett szert a versenytársaival szemben.
Az új generációs töltőállomásokat elsősorban a BYD Han L és Tang L modellekhez optimalizálták. A gyártó szerint ezek az autók akár 400 kilométernyi hatótávot is felvehetnek öt perc alatt, köszönhetően a vadonatúj, 1000 voltos „Super e-Platform” technológiának. Ez jóval gyorsabb, mint a jelenleg elterjedt 400 voltos töltőrendszerek, így valódi áttörést jelenthet a töltési idő lerövidítésében.
Nem csak személyautóknak szól a fejlesztés
A megawattos töltés kulcsszerepet játszhat a teherautók, buszok és más nagyfogyasztású járművek elektromos átállásában is. Ugyanakkor a technológia terjedésének komoly gátat szab az extrém energiaigény: ezek a töltők nem telepíthetők bárhová, mivel csak ott működnek hatékonyan, ahol az elektromos hálózat képes stabilan kiszolgálni a szükséges áramerősséget.
Az Electrive szerint ez az oka annak, hogy a gyártók által ígért 5–15 perces töltési idő a valóságban gyakran inkább 30 percre is nyúlhat – egyszerűen nem áll rendelkezésre a megfelelő hálózati infrastruktúra minden régióban.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!