A Seat elindította az elektromos autók előszériás gyártását

0

Seat két jelentős mérföldkövet ért el az elektromos autók sorozatgyártására való felkészülésben: megkezdődött az első előszériás akkumulátorrendszerek összeszerelése, valamint az új PXL présgép beüzemelésével elindult a karosszériaelemek gyártása is. A fejlesztések helyszíne a cég központi üzeme, a spanyolországi Martorell, amely kulcsszerepet játszik a márka elektromos jövőjének kialakításában.

A most készülő alkatrészek a Cupra Raval és a Volkswagen ID.2 modellekhez készülnek, melyek gyártása 2026-ban indul. A Seat – a Volkswagen spanyol leányvállalata – megerősítette, hogy az első előszériás akkumulátorcsomagok már elhagyták az összeszerelő üzemet. Ez az üzem közvetlen összeköttetésben áll a 10-es csarnokkal, ahol a jövőben a két említett elektromos modell gyártása zajlik majd.

A 300 millió eurós projekt időben halad

Amikor a martorelli akkumulátorprojektet 2023-ban bejelentették, a befejezés céldátuma 2025 volt. A Seat közlése szerint az előszériás összeszerelés jelenleg félautomata formában zajlik, vagyis gépesített és manuális lépések kombinációját alkalmazzák. A végső cél azonban egy teljesen automatizált gyártóüzem, amely 500 dolgozóval és évi 300 ezer akkumulátorcsomag kapacitással működik majd, kizárólag a Martorellben gyártott EV-modellek számára. A Pamplonában készülő Skoda Epiq és VW ID.2X modellek akkumulátorai máshonnan kerülnek majd ki.

Logisztikai fejlesztések és gyártásátszervezés

A Seat jelenleg egy 600 méter hosszú, szállítószalaggal ellátott híd építésén is dolgozik, amely az akkumulátorokat közvetlenül a gyártósorra szállítja majd, biztosítva ezzel a szinkronizált, megszakításmentes akkumulátor-ellátást. A gyártósorokat is átszervezték: az Ibiza és Arona belső égésű motoros modellek gyártása a 3-as sorra került át, ezzel felszabadítva az 1-es sort az „Electric Urban Car” számára.

A vállalat már korábban jelezte, hogy az előszériás gyártás 2025-ben elindul, míg a sorozatgyártás 2026-tól kezdődik, pontos dátum egyelőre nem ismert.

Új présgép, új gyártási lehetőségek

Az előszériás akkumulátorok mellett a karosszériaelemek gyártása is megkezdődött. Ebben kulcsszerepet játszik a Seat új PXL présgépe, amely nagy méretű alkatrészeket képes nagy hatékonysággal előállítani. A gép akár percenként 15 ciklust is képes végrehajtani, éves szinten négy millió alkatrészes kapacitással.

Vezetőváltás közepette zajlik az elektromos átállás

A Seatnál stratégiai fontosságú időszak zajlik, azonban a gyártás felfuttatása mellett szervezeti átalakulások is történtekWayne Griffiths, a vállalat korábbi vezérigazgatója március végén távozott saját kérésére. Azóta Markus Haupt, aki eddig a gyártásért és logisztikáért feleltideiglenesen a vezérigazgatói feladatokat is ellátja a Seatnál és a Cupránál.

A vezető kiemelte: „Az első akkumulátorcsomagok összeszerelése az új üzemünkben, valamint az új PXL présgép beindítása a jövő elektromos modelljeihez fontos mérföldkő az elektromobilitási átállásban.” Haupt hozzátette, hogy 2024 döntő év a vállalat számára, hiszen tovább készülnek a Brand Group Core „Electric Urban Car” sorozatának 2026-os bevezetésére, melyet a Cupra Raval premierje nyit meg. A végső cél, hogy a Seat az Ibériai-félsziget elektromobilitási vezetőjévé váljon.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!