A bázeli rendőrség tovább használja azt a hét Tesla elektromos autót, amelyeket 2019 óta üzemeltet. Eredetileg hamarabb lecserélték volna ezeket a Teslákat, de kiderült, hogy az elektromos járművek a vártnál jobban bírják a rendőrségi bevetéseket.
Még mindig teljes megdöbbenéssel hallgatom emberek, ismerősök reakcióját, amikor szóba kerül az elektromos autó, vagy éppen a sokak szemében azt megtestesítő Tesla neve. Ilyenkor kerülnek elő a „biztosan jó autó, csak háromszor kell benne motort, meg akksit cserélni 200 000 km alatt”. Már nem is mondok semmit, de magamban azért eszembe jutnak az olyan történetek, melyek pont az ellenkezőjét bizonyítják. Most is egy ilyen következik, Bázel városából.
A svájci város rendőrsége még 2019-ben vásárolt több darab Tesla Model X 100 D típusú elektromos autót, járőrautónak. A tervek és a gazdasági számítások szerint idén, vagyis 2025-ben kellene lecserélni az X-eket. Viszont a helyi rendőrség annyira azért nem sietné el a dolgot, ugyanis az autók még annyira jó állapotban vannak, hogy meglátásuk szerint pazarlás lenne megszabadulni ezen Tesla Model X-ektől.
Az alapkoncepció tehát bő 5 év szolgálati idővel számolt a vásárlás során, a feltételezések szerint ezen idő alatt fog annyira elhasználódni a flotta, hogy nem lenne gazdaságos az üzemeltetés. A Teslák üzemeltetése során kiderült, hogy az elektromos hajtáslánc rendkívül megbízható, és a járművek karbantartási igénye jelentősen alacsonyabb, mint egy benzines vagy dízel rendőrautóé. Nincs szükség olajcserére, a fékek pedig sokkal lassabban kopnak a regeneratív fékrendszer miatt.
„Az eredeti terv az volt, hogy 2025 végéig lecserélik őket. A tesztek azonban azt mutatták, hogy még bőven használhatóak lennének ezek az autók.” – magyarázta Rooven Brucker rendőrségi szóvivő a BZ Baselnek. A szóban forgó járművek hét Tesla Model X-et jelentenek, konkrétan az akkori X 100 D csúcsmodellt.
A hét darab Model X választásánál az volt a döntő tényező, hogy a rendőrség szerint a Tesla volt az egyetlen autógyártó abban az időben, ami megfelel az ottani rendőrség követelményeinek. A magasabb beszerzési költség nem volt kizáró feltétel. Korábbi információk szerint egy-egy Model X körülbelül 140 000 svájci frankba került, beleértve a rendőrségi átalakítást is, míg egy hasonló méretű, de hagyományos motoros jármű „csak” 90 700 svájci frankba került volna akkoriban.
A BZ Basel jelentése szerint a Teslák 2019 óta állnak rendőri szolgálatban, és a futásteljesítményük „több mint 100 000 kilométer”. A rendőrség szóvivője nem árulta el, hogy a szolgálati idő meghosszabbítása után mikor cserélik le őket valójában.
Továbbá a bázeli rendőrség döntése illeszkedik a svájci város fenntarthatósági célkitűzéseihez is. Az elektromos járművek környezetbarátabb alternatívát kínálnak, miközben a teljesítményük sem marad el a hagyományos rendőrautókétól. A hatóság a következő években tovább vizsgálja az elektromos járművek használatának előnyeit, és elképzelhető, hogy a flotta további bővítése is elektromos modellekkel történik majd.
A Tesla Model X-ek tehát továbbra is szolgálatban maradnak Bázelben, bizonyítva, hogy az elektromos járművek nemcsak hétköznapi használatra, hanem rendőrségi bevetésekre is kiválóan alkalmasak.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!