A Rivian és a Volkswagen új közös vállalkozása mindössze néhány hete indult, de már most látható, hogy kezdetben az új elektromos Golfra összpontosítanak majd. Ezzel szemben a csúcsmodellnek szánt Trinity projekt később valósul meg.
Egyre több jel utal arra, hogy a tisztán elektromosként újraértelmezett Golf lehet a Volkswagen egyik nagy dobása. Több forrás is azt találgatta, hogy a új generációs SSP platform az új elektromos Golf visszatérésének lehet majd az alapja. A munka keményen folyik a Volkswagen részéről, hisz az egységesített SSP platform lehet az alapja szinte az összes új VW-Csoportos autónak, ha sikerül eljuttatni azt a gyártási fázisba. Thomas Schäfer VW márkafőnök úgy látja, hogy 2028 körül térhet vissza a Golf, immár kizárólag tisztán elektromos formában, az ID.2 és az ID.3 közé pozicionálva.
A fizikai létezés alapjai tehát biztosítottnak tűnnek, innen adódik a kérdés, hogy a szoftveres oldallal mi lesz, elvégre az ID.3 esetében nem indult túl jól ez a történet. Persze azóta már a VW orvosolta a hibák javát, azonban egy kiemelten fontos modell esetében nem szabad újra ebbe gödörbe esni. Itt léphet be a képbe a Rivian és a Volkswagen közös munkája, legalábbis az Autonews magazin szerint.
A közösködést a Rivian and VW Group Technology, LLC nevet kapott vegyesvállalat hivatott megoldani melyben 50:50 arányban vannak jelen az autógyártók. A Volkswagen-csoport kezdetben 1 milliárd dollárt fektet a Rivianba, majd a további lépésekben 2026-ig további 4 milliárd dollárt. A cél már akkor is ismert volt: hogy kategóriájában vezető szoftvertechnológiát és egy új generációs platformot dolgozzon ki együtt a két vállalat. Arról, hogy a Golf szoftveres megoldásai a Riviantól érkeznek majd, szintén a VW márkafőnök, Thomas Schäfer szavai árulkodnak: „Döntöttünk arról, hogy miként készítsük el a szoftver által definiált járművet. Ez a Riviannal együtt alapított vegyesvállalat révén fog megtörténni, ahol már dolgozunk az új elektromos architektúrán. De egyben azt is elhatároztuk, hogy ezt az utat egyik legikonikusabb termékünkkel szeretnénk kezdeni. A munkát tehát a Golffal kezdjük.”
Innen már csak a következő kérdést kell megválaszolni, hogy amennyiben a kiemelt fontosságú SSP platform szoftveres megoldásain az amerikai és német vegyesvállalat fog dolgozni, akkor mi lesz a CARIAD mérnökeivel, akiknek elméletileg pont ez lenne a dolguk?
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!