A Porsche felgyorsítja az átállást az elektromos járművekre

0

A Porsche jelentősen felgyorsítja az átállást az elektromos járművekre, ugyanis idő előtt már több belsőégésű modelljét nyugdíjazza. Az olyan új elektromos modellekkel, mint a Macan, Boxster, Cayenne modellek bevezetésével pedig a Porsche a jövőt készíti elő.

Bár a Porsche döntéshozóinak lehettek kétségei az európai elektromos autós értékesítések stagnálása miatt a vállalat elektromos jövőjével kapcsolatban, azonban úgy tűnik, hogy ez a probléma már a múlté lehet, hiszen több felső vezető is pozitívan nyilatkozott ezzel kapcsolatban. Ez pedig mindenképpen jó hír, hiszen a Porsche is nagy erőkkel készül arra, hogy a következő években ahol csak lehet, kivezesse a belsőégésű motorokat a kínálatából.

Bő egy hónapja még arról érkeztek pletykák, hogy a Porsche is vissza vesz a lendületből, mert azt látja, hogy az emberek vásárlási kedve visszaesőben van az elektromos modellek iránt. Arról lehetett nemrég olvasni ennek kapcsán, hogy a német Tagesspiegel szerint a Porsche felügyelőbizottságának kétségei vannak azzal kapcsolatban, hogy szükség van-e a tervezett akkumulátorgyárra, amit még csak nemrég jelentettek be. Az üzemet Brandenburgban tervezte felépíteni/bővíteni a Porsche, ahol a saját fejlesztésű celláit gyártanák.

A döntést a cikk szerint az éves közgyűlésen szavazták volna meg június 7-én, ám erről nem érkezett azóta sem semmi infó, így vélhetően nem szavazták meg ezt a márka irányítói. Sőt! Egy friss Automobilwoche riportban a Porsche termékmenedzsere Albrecht Reimold arról beszélt, hogy terveik azon az úton haladnak, melyeket kijelöltek maguknak. Nincs ok a visszalépésre semmilyen szinten sem.

Egyben Reimold elmondta, hogy a Porsche a Macan utolsó belső égésű motorgenerációját építi Európa számára, mivel a kontinensen az elektromos modellre akar a továbbiakban összpontosítani. 2026 közepétől a Porsche „teljes mértékben elkötelezett az elektromos Macan” mellett Európában. Reimold meg van győződve a Macan sikeréről, amit szerinte a típus előrendelései is kiválóan bizonyítanak. A februári premierkor egyetlen hét alatt 10 000 előrendelés érkezett, és ma már valahol 80 000 körül járunk.

Szóba került a saját akkugyár ügye is. Itt Reimold elmondta, hogy az építkezés a tervezett üzemben halad, nincs visszalépés az ügyben. Bár a Macan EV akkumulátorcelláit a CATL szállítja, a Szlovákiában tervezett akkugyárból érkező saját cellák először a majdani elektromos Cayenne gyomrában bizonyíthatnak majd valamikor 2026-ban. Addig is a Porsche piacra dobja az elektromos 718-ast, amely várhatóan 2024 vége előtt debütál. Végezetül várható egy igazi batár is a kínálatba, ami egy teljesen új, hétszemélyes SUV modell és „K1” kódnéven fut jelenleg. Ám erről nem mondott többet Reimold egyelőre.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!