A kínai SAIC autógyártó vállalat a napokban jelentette be, hogy 2027-től szilárdtest akkumulátorokkal látja el az IM Motors leányvállalatának elektromos járműveit.
Néhány éve az elektromos autózás világában még nem igazán hangzott jól a “kínai” kifejezés, ám mára kifejezetten erőteljes technológiai erőfölény is társulhat az innen érkező elektromos autókhoz. Ezek egyike az akkumulátor, pontosabban a szilárdtest akkumulátor. A dolgok jelen állása szerint ugyanis Kínának elég komoly esélye van arra, hogy onnan érkeznek majd az első elektromos autók a szilárdtest-akkutechnológiával.
Ennek az adja az alapját, hogy az év elején a kínai kormányzat és számos nagy gyártó egy közös munkacsoportot alapítottak. Ennek a társulásnak a célja pedig egyértelmű: elsőként kidolgozni és nagy tömegben elindítani a sorozatgyártását a szilárdtest akkumulátoroknak. A közös munka a CASIP (China All-Solid-State Battery Collaborative Innovation Platform) név alatt fog zajlani, amibe az alábbi márkák adják majd bele minden eddigi tudásukat: CATL, BYD (FinDreams divízió), CALB, EVE Energy, Gotion High-tech, NIO.
A nevezett gyártókon túl kormányzati szinten is jelen lesznek megbízottak. A Toyota 2027/28-ban szeretné piacra dobni az első szilárdtest akkumulátorral szerelt elektromos autókat, míg a Nissan szintén a 2028-as pénzügyi évben, így a CASIP-nek van ideje még talán.
2027 érdekes év lesz a szilárdtest akkumulátorok bevezetése szempontjából. A CATL, a Toyota és a Nissan után a SAIC is e technológia úttörőjeként pozicionálja magát és a napokban több sajtóhír jelent meg egy új stratégiai tervről, amely szerint a SAIC jövőre kívánja befejezni első gyártósorát szilárdtest akkumulátorokhoz, majd a következő évben megkezdeni a sorozatgyártást. A jelentések szerint ekkor az energiasűrűség meghaladja a 400 Wh/kg-ot. A folyékony elektrolitokat tartalmazó lítium-ion akkumulátorok jelenleg körülbelül 350 Wh/kg-os értéket tudnak produkálni.
A SAIC egyik almárkája az IM Motors, és az L6 lehet az első modell, amit a már a NIO által is meghonosított, félig szilárdtest cellákból álló akkupakkal szerelnék fel. A félig szilárdtest akkumulátorokat pedig állítólag 2025-től más SAIC márkákban is használni fogják. Ezzel kapcsolatban jelenleg nem túl bőbeszédű Kína egyik legnagyobb autógyártója, a SAIC. Csupán csak annyit árult el a SAIC, hogy törekvéseik növelik a biztonságot és a szilárdtest akkumulátorok gyártási költsége körülbelül 40 százalékkal alacsonyabb lesz, mint a mai, folyékony elektrolitos akkumulátoroké.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!