Akkumulátor javító, és újrahasznosító üzemeket nyit a MAN

0

Az akkumulátor-alapú elektromos autózás kapcsán folyamatosan felmerülő kérdés az ilyen járművekbe épített akkumulátorok sorsa, miután azok eljutottak arra a szintre, hogy a vonatkozó mérési metódusok szerint feladatuk ellátására alkalmatlanokká vállnak. Jó tudni, hogy az ilyen akkumulátorok még szinte biztosan nagyon messze vannak attól, hogy meg kellene szabadulni tőlük.

A fentebb említett mérési metódus alapján 70 százalékos állapot alatt mondják azt az autógyártók, hogy a cella alkalmatlan az elektromos autó kiszolgálására, és csereérett lett a pakk. Ám innen is még számtalan felhasználási mód van a tarsolyban arra, hogy mi legyen a kiszolgált akkumulátorokkal. Azonban persze olyan is előfordul, hogy a járműből kikerült egységek menthetetlenek, ilyenkor jön az újrahasznosítás.

Ezen a téren már most jól áll az ipar, annak ellenére, hogy az akkumulátor-alapú e-autózás elterjedtsége még viszonylag gyenge. Ám ez idővel változni fog, így minden felelős gyártónak érdemes már most gondolkodni a szükséges megoldásokon. Így tesz a MAN Truck & Bus vállalat is, akik mostani döntésük értelmében még idén, és jövőre fel akarnak építeni 8 európai üzemet, ahol az akkupakkok javítása és szükség szerint ezek újrahasznosítása is megtörténne.

Az alapot az a két, már létező ilyen üzem adná, amik jelenleg is üzemelnek (Németországban (Hanover-Laatzen) és Spanyolországban (Barcelona) ebben a témakörben. A sajtóanyag értelmében az új központok az alábbi országokban épülnek majd meg: Olaszországban, Dániában/Norvégiában, Ausztriában, Belgiumban, Hollandiában, Franciaországban, Lengyelországban és az Egyesült Királyságban. Jó tudni, hogy a MAN az elmúlt években nagyjából 1000 elektromos buszt és 2400 teherautót értékesített, ezeket majd ártalmatlanítani, illetve szervizeltetni is kell valahol.

A leendő szerviz és újrahasznosító központok Battery Repair Hub néven fognak megjelenni Európában. A mostani lépéssel a MAN a szervizelés időtartamát is csökkenteni akarja, hiszen jelenleg minden problémás elektronika és akkupakk a Hannover-Laatzen melletti központba fut be, több hetes várólistákat generálva. A MAN „elsődleges céljának” tartja, hogy a járműveibe épített akkumulátorokat a lehető leghosszabb ideig használhassa.

A belső szabványokon kívül az akkumulátorjavító központnak meg kell felelnie a gyakorlaton és a nemzeti jogi normákon alapuló kritériumoknak is. A műhelyekben például megfelelő nagyfeszültségű és speciális szerszámokra van szükség a járművek akkumulátorainak kezelésére, a villanyszerelőknek pedig speciális védőfelszerelést kell viselniük. A helyiségnek további követelményeknek kell megfelelnie, mint például beléptető, dupla ajtó, légkondicionálás, szellőzési koncepció, 400 V-os konnektor és rakodódaru.

„Az akkumulátor javítása elengedhetetlen az MAN számára, hogy ügyfeleink elektromos járműveinek gazdaságosságát és üzemkész állapotát magas szinten biztosíthassuk” – mondja Christopher Kunstmann, az MAN ügyfélszolgálati menedzsmentért felelős alelnöke.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!