Elsőként tesztelnek egy olyan vezeték nélküli e-autó töltőrendszert, melyet a közlekedési lámpák előtti sávokban helyeztek el.
A kísérletet egy Tokió melletti okos városban, Kashiwa-no-ha Smart Cityben kezdték meg a tokiói és a chibai egyetem kutatói, kilenc vállalat közreműködésével. Ezen vállalatok közé tartozik a Bridgestone gumiabroncs-gyártó, valamint az NSK és a Denso.
A Tokiói Egyetem kutatói egy olyan vezeték nélküli töltőrendszert fejlesztettek ki, ami a jármű mozgása közben is tudja tölteni a felette elhaladó tisztán elektromos, vagy plug-in hibrid járműveket. Továbbá az egyetem kutatói most arra keresik a válaszokat valós tesztek segítségével, hogy mennyire tartósak az útfelületbe épített wireless töltők. Illetve, hogy ezen töltők tudják-e folyamatosan tölteni a felette elhaladó e-autókat.
Az egyetem elmondása szerint a töltőpadokat a közlekedési lámpák előtt helyezték el, és ezek csak akkor kerülnek áram alá, ha a rendszer egy közeledő e-járművet észlel. Valamint, ha az adott jármű fel van szerelve egy speciális fogadóeszközzel melyeket a gumiabroncsok közelében helyeztek el a mérnökök.
Továbbá az is kiderült, hogy ha egy álló, vagy egy lassuló elektromos autót érzékel a töltő, akkor egy 10 másodperces „átgurulással” közel egy kilométer hatótávolságot kap a jármű.
A demonstrációs kísérlet október elejétől egészen március 10-éig tart, a közlekedési minisztérium irányításával, majd az eredményeket kiértékelve döntenek a további rendszerek telepítéséről az okos városban.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!