Először rendelt a Hyundai a Samsung akkumulátoraiból

0

Nincs mese, az elektromos autók terjedését ma már nem igazán lehet kétségbe vonni és egyre több gyártó látja be azt, hogy nincs értelme tovább ágálni ez ellen, köztük a Toyotával. Persze ott a másik véglet is, amikor egy gyártó már egy jó ideje felismerte a tennivalókat a stabil jövő érdekében és már ma is jelentős elektromos autós portfólióval bír, remek technikai alapokon. Erre pedig talán a Hyundai az egyik legjobb példa.

Az E-GMP padlóelemez bemutatásával, valamint az azóta bemutatott és erre épülő elektromos autókkal a dél-koreai vállalat az ütemet diktáló márkák közé tartozik. Elektromos autóik iránt folyamatos a kereslet, legyen szó Hyundai, vagy éppen Kia logóval ellátott járművekről. Az egyre csak érkező új modellek és az ezek generálta kereslet kielégítésére pedig eljött az idő, hogy a vállalat új akkubeszállítót keressen magának.

A Hyundai jelenleg két akkugyártóval áll kapcsolatban, dél-koreai vállalatként nem meglepő módon az SK Innovation és az LG Energy Solution a két beszállító. A mostani, bővülő megrendelést meglepő módon nem a már üzleti kapcsolatban álló felektől szerzi be a Hyundai, hanem a harmadik dél-koreai óriás vállalattól, a Samsungtól.

A Samsung SDI szerint a Hyundai és a köztük megkötött beszállítói szerződés 2026-tól 2032-ig szól. A szükséges cellákat a cég 2026-tól Magyarországon gyártja majd és azok az Európában gyártott Hyundai és Kia elektromos modellekbe kerülnek be. A csehországi Nosovicében a Hyundai az LG Energy Solution akkumulátorcelláival gyártja a Kona Electricet, míg a Hyundai leányvállalata, a Kia a szlovákiai Zsolnán üzemelteti európai üzemét. A Samsung cellái ide kerülnek majd a magyarországi gyárból (Göd). A Samsung SDI-től most megrendelt cellákat a „következő generációs” elektromos autókban kívánják használni.

A rendelés hatodik generációs (P6) prizmatikus akkumulátorcellákra vonatkozik, NCA (nikkel, kobalt, alumínium) katód kémiával, 91 százalék nikkellel. Ezek az akkumulátorcellák szilícium alapú anódot használnak grafit alapú anyagok helyett.

Bár a Hyundai eddig zsákos cellákra támaszkodott az akkupakkok építése során, a prizmatikus cellák adta előnyöket is ki tudja majd használni, többek között a jelentőseb szerkezeti tömörséget, ami biztonságosabb autókat eredményezhet.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!