Az utóbbi időben nem sok friss hírt kaptunk a Tesla 4680-as akkumulátorcelláinak gyártásával kapcsolatban, melyről azt beszélik, hogy kritikus fontosságú Elon Musk vállalatának új járműprogramjában. Mint például a régóta várt Cybertruck.
A Tesla még a 2020-as Battery Day alkalmával prezentálta a 4680-as cellát, mint az első olyan akkucella, amit az alapoktól kezdve gondoltak újra a Tesla mérnökei. Ekkor Musk és csapata azt állította, hogy az új kialakítással több mint 50 százalékkal csökkenhetnek az akkumulátor előállítási költsége. Azóta pedig a Tesla azon van, hogy próbálja minél nagyobb mennyiségben gyártani a 4680-as cellát, több kevesebb sikerrel.
Az elmúlt években ugyan kaptunk néhány frissítést a termelés felfutásáról, de a Tesla nem volt hajlandó nyilvánosságra hozni az új akkucella termelési ütemét – egészen mostanáig.
A napokban jelentette be a Tesla, hogy elkészült a húszmilliomodik 4680-as akkumulátorcella a texasi gigagyárban. Mindez pedig ad némi képet a termelés üteméről, mivel a Tesla júniusban jelentette be, hogy a tízmilliomodik 4680-as cella elhagyta a futószalagot. Így most megtudtuk, hogy a Tesla közel tízmillió 4680-as cellát gyártott le az elmúlt 16 hétben. Mindez pedig átlagosan 625 000 darab cella gyártását jelenti hetente.
A Tesla 4680-as cellájának kapacitása körülbelül 26 Ah, bár a közelmúltban ez javulhatott valamelyest – ezt sajnos nem tudni. Ez azt jelenti, hogy a Tesla 4680-as cellái nagyjából 100 Wh-t tesznek ki, és a texasi autógyártó hetente nagyjából 80 MWh 4680-as akkumulátorcellát állít elő a Gigafactory Texasban. Így több mint 1200 darab 65 kWh-s akkumulátorcsomaggal ellátott elektromos autónak elegendő a jelenleg legyártott heti mennyiség. Azonban ezt a számot a felére csökkenthetjük, ugyanis a Cybertruck gyomrában várhatóan 130 kWh-s akkupakk kap helyet.
Így pedig még mindig messze vagyunk attól az évi 100 GWh-tól, amit a Tesla végül a texasi gigagyárban szeretne előállítani.