Teslásan gyártaná a következő generációs elektromos autóit a Toyota

0

Elektromos autót gyártani lehet olcsón, és lehet drágán is. Ez utóbbi esetében sajnos magas vételárral is érdemes számolni, amit bizony nem sok vevő fizet ki, az elvakult márkafanatikusokon kívül. A végső ár letörésének egyik legjobb módszere a gyártás optimalizálása, amivel nem csak a költségeket lehet csökkenteni, de a gyártási darabszámot is meg lehet tolni elég szépen.

Ennek a nagymestere a Tesla. Az ott dolgozó mérnökök bámulatos eljárásokat vezettek be az elmúlt években, amivel Elon Musk vállalata szépen meg is őrizte a vezető helyét az elektromos autógyártásban.

A Toyota az elmúlt években nem nagyon erőltette meg magát, ha tisztán elektromos modellekről volt szó, és még sajnos a bZ4X sem úgy sikerült, ahogy azt remélték. Azonban az idők változnak és a Toyota is felismerte, hogy amennyiben nem lépnek időben, komoly arcvesztéssel kell szembesülniük a globális autópiacon a következő néhány évben.

Talán ennek is köszönhető, hogy nemrég egy igen komolyan átalakított gyárat adtak át Japánban. A több évtizedes múlttal bíró Motomachi Toyota Gyár alapos átalakításon esett át, ahol számos olyan újítást eszközöltek, melyek révén a Toyota is kiváló elektromos autókat gyárthat majd, ráadásul jelentősen alacsonyabb költségek mellett. Az egyik leglátványosabb ilyen elem a Tesla által már 2020-ban bevezetett Giga casting technológia, amikor a sok kicsi alkatrész használata helyett egyben kiöntik és préselik a szükséges részt. Ez utóbbit egyébként egyre több gyártó emeli be a gyártási folyamataiba, legutóbb a Hyundai tett így.

A Toyota azt állítja, hogy az öntőformákkal kapcsolatos „bőséges tudása” lehetővé tette a „gyors szerszámcsere” alkalmazását. Ezzel a lépéssel a Toyota szerint a szerszámcsere átfutási idejét körülbelül 20 percre csökkentette a 24 órához képest. Ezenkívül az autógyár szabadalmaztatott elemzési technológiát fog alkalmazni az öntvény minőségének javítására, csökkentve a hibás alkatrészek számát.

A másik nagy újdonság az elektromos és önjáró anyagmozgató robotok alkalmazása, melyhez a technológiát az autonóm vezetésből származó szenzortechnológiával fejlesztették ki. Az önjáró robotok használatával a Toyota csökkentheti a szállítószalagok iránti igényt, ami a gyártás egyik jelentős költsége.

A Toyota egy háromrészes moduláris felépítést is bevezetett, amely a jármű elejéből, középső részéből és hátuljából áll, hogy növelje a munka hatékonyságát és tovább csökkentse a komplex alkatrészek használatát.

A munkaerőhiánnyal szembesülve az autógyártó bemutatta járműlogisztikai robotját (VLR), amelyet arra terveztek, hogy javítsa a késztermék mozgatását az üzemben.

Az akkumulátorok fejlesztését sem veszi végre félvállról a Toyota, érdemes elolvasni az alábbi cikkünket a közeljövőben várható fejlesztésekről.

Az új technológia, beleértve a következő generációs elektromos járművek gyártósorait és a fejlett akkumulátorokat, mind segítik majd a Toyotát versenyképességének javítását és megtartását a jövőben.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!