Teslásan csökkentené a gyártási költségeit a Hyundai

0

Legyen szó bármilyen termékről, annak végső fogyasztói árát nagyban fogja befolyásolni az is, hogy mennyibe kerül azt legyártatni. Különösen igaz ez az elektromos autók esetében, ahol ma még figyelni kell arra, hogy a gyártási költségek ne szálljanak el, amit nem nehéz összehozni, tekintve, hogy egy teljesen új területre léptek ezzel az autógyártók.

A terület szakértője ezen a téren a Tesla, az itt dolgozó mérnökök és gyártással foglalkozó szakemberek igen magasra tették a lécet a költségoptimalizálással. Többek között ezért is képes a Tesla folyamatosan csökkenteni az autói árát, míg a versenytársak csak az állukat keresik a földön, hogy miként tudta ezt meglépni megint Elon Musk.

Az optimalizálás egyik eszköze az úgynevezett MegaCasting eljárás, aminek lényege, hogy a Tesla az IDRA öntőgépeivel egy-egy darab nagy méretű, vékony falú alumínium öntvénnyel fogja helyettesíteni az egész első és hátsó teherhordó szerkezetét az autónak. Ezeket eddig darabonként több tucat préselt lemezből hegesztették össze. Mind az egyes lemezek présszerszámai, mind a hegesztő cellák nagyon komoly beruházást igényelnek az autógyártásban. Ezt váltják ki ezzel az új megoldással. A gépekre megadott nyomóerő pedig valójában összeszorító erő, mely ellentart a nyomás alatt beinjektált, “belőtt” olvadt alumínium nyomásának, miközben az szétterül a nagy felületű öntőformában. A svéd (kínai) Volvo már tervezi egy nagyon hasonló eljárás bevezetését és úgy tűnik, a Hyundai lesz a következő a sorban.

Erről a dél-koreai Hankyung magazinban lehet olvasni, már aki tud koreai nyelven. A Hyundai, amely kedden kísérleti béregyezményt kötött dél-koreai szakszervezetével, beleegyezett egy „külön megállapodásba a jövőbeli növekedés érdekében”. A cél a hazai befektetések fellendítése annak érdekében, hogy a meglévő, belsőégésű motoros autókat gyártó üzemeket „a jövő járműveit gyártó bázisaivá” alakítsák át.

Ennek érdekében pedig Dél-Korea legnagyobb autógyártója úgy döntött, hogy kifejleszti saját öntő-, feldolgozó- és összeszerelő üzemeit. Az első ilyen gyár beindítását, ahol ezekkel az új technológiákkal fognak dolgozni, 2026-ra tervezik. Ennek érdekében a Hyundai 2023. augusztus 21-én már benyújtotta a „hypercasting” védjegy iránti kérelmet az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához.

A Hyundai az egyik legerősebb név az e-autók fejlesztésében és gyártásában és szerencsére úgy tűnik, hogy az ottani döntéshozók tesznek is azért, hogy ne maradjanak le a konkurenciától.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!