A Volkswagen Golf kapcsán folyamatosan érkeztek a hírek egy időben, melyek azt taglalták, hogy mi lesz a bejáratott márkanévvel. Elengedi-e azt a Volkswagen, vagy éppen átemeli majd a tisztán elektromos meghajtású autók portfóliójába, ezzel tovább éltetve a nevet.
A sok huzavona után most már szinte biztos, hogy utóbbi lesz a megvalósulás menete, ezzel házon belül kihívót állítva ki az ID.3-nak, aminek eredetileg pont a Golf leváltását és annak sikereinek nyomába érését adta meg célul a Volkswagen.
Nem is lenne okos döntés egy ennyire ismert autót veszni hagyni, ahogyan a GTI márkajelzést sem hagyták. Erről pont a napokban zajló IAA Mobility-n beszélt a Volkswagen és rögtön be is mutattak egy ID.2All-alapú tisztán elektromos modellt, aminek egyszerűen csak az ID.GTI nevet adták.
Ez a nevezéktan egybevág a korábbi pletykákkal, ami szerint a Golf is ID.Golf néven élhetne tovább, sőt, ha esetleg a Volkswagen újraéleszti a Bogár (Beetle) márkanevet is elektromos alapokon, az is hasonló néven érkezhet. Bár a legutóbbi hírek szerint megint épp vesztésre áll az elektromos Beetle.
Nemrég beszélt újra a Golf visszatéréséről az angol Autocar magazinnak Thomas Schäfer VW márkafőnök, aki úgy látja, hogy 2028 körül térhet vissza a Golf, immár kizárólag BEV-formában, az ID.2 és az ID.3 közé pozicionálva, ráadásul már a vállalat akkori legújabb fejlesztésű SSP padlólemezére megépítve. Ez azt jelenti, hogy valószínűleg körülbelül 4,15 méter lesz a külső hossza, mivel az ID.2all tanulmány 4,05 méter, az ID.3 pedig 4,26 méter hosszú.
A karosszéria fő megkülönböztető vonása azonban nem a hossz lesz az új elektromos Golf esetében, hanem a magasság. Schäfer már áprilisban kifejtette, hogy az elektromos Golfnak szüksége lesz az SSP-re – a „golfgének” miatt. A 2028-as tisztán elektromos Golf vélhetően laposabb lesz, mint az ID.3, legalább 10 centiméterrel. Ezt a 8-as Golf vonatkozó adatából tudni, aminek magassága 1,46 méter.
Az SSP-t eredetileg 2026-ra tervezték debütálni, de szoftverfejlesztési problémák miatt valószínűleg késik. Ha a mostani állítások igazak, akkor a cél most 2028 és a Golf lesz, én drukkolok a típusnak, hogy túléljen!