Sportos kivitelben is kapható lesz a 10 millió forintos elektromos Volkswagen

0

Többször volt már szó a Volkswagen és a GTI típusjelzés kapcsán, hogy valamilyen formában át akarja ezt emelni az elektromos meghajtású jövőképébe a márka. Egészen eddig az volt a vélekedés (és a kiadott, ilyen jellegű típusok alapján), hogy a GTX jelölés viszi majd tovább a pálmát a teljesítményorientált modellek jelzésére. Úgy tűnik azonban, hogy a Volkswagennél valakik nem akartak ebbe belenyugodni.

Aki ma megnézi egy gyártó kínálatát, döntően SUV és crossover vonalakkal, jobb esetben pár szedánnal és egy-egy kombival fog találkozni. Pedig néhány évvel ezelőttig az ötajtós ferde-hátú, úgynevezett hatchback kategória volt az egyik alappillére minden gyártó kínálatának, melynek ikonikus királya volt a Volkswagen Golf.

Ezt a formavilágot ma jó eséllyel crossoverként találhatjuk még meg, erősen hunyorogva. Pedig igény biztosan lenne erre a formára is, még ha nem is akkora, mint amivel a SUV és crossover kategóriák büszkélkedhetnek. Bizonyára a Volkswagen sem könnyen engedi el ezt a formát, hiszen a Golf révén ők voltak itt az etalon. Ezt a magabiztosságot rengette meg többek között a kínai elektromos autók is, így vélhetően ez is közrejátszott abban, hogy a Volkswagen visszatér egy modell (vagy még több a jövőben) segítségével oda, ahol ők voltak az ászok, a teljesítményalapú hatchback-ek világába.

Szeptember 3-án jött ki a hivatalos sajtóanyag a csak ID.GTI típusnéven említett autóról, amit az ID.2all alapjaira építenek meg.

A fenti autót a müncheni IAA Mobility rendezvényen mutatta meg a VW, egyértelművé téve, hogy nem engedik el az ikonikus GTI jelzést, hanem átemelik azt a vállalat jövőjébe. A vállalat elmondta, hogy az ID.GTI az az üzemanyag-befecskendező rendszer hiánya ellenére is használni fogja ezt a jelzést, csak itt az „i” már az intelligens megközelítést jelzi majd.

Az ID.GTI tehát az ID.2all alapjaira épül meg, és bár utóbbit 25 000 eurós kezdőáron várják megérkezni, a GTI árazásáról vagy specifikációról egyelőre nincsenek információk. Az azonban szinte biztos, hogy a GTI esetében is az első tengely lesz a hajtott, illetve érkezik a „GTI Experience Control”-nak nevezett új rendszer is, amely a VW szerint lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy módosítsák a jármű dinamikájának különböző aspektusait. Ez magában foglalja a hangok és a szimulált váltási pontok hozzáadását, imitálva egy benzinmotort, ez utóbbira szerintem semmi szükség nincs egy e-autóban.

A külsején különféle sport-orientált elemek találhatók, például légterelők, nagy hátsó diffúzor, vagy éppen a fekete oldalszoknyák. A belsőről nincsnek fotók, csupán skiccek, de ezek viszont gyári elképzelések.

A legszebb az egészben, hogy a Volkswagen megerősítette a pozitív döntést a gyártás beindításáról, ám hogy mikor mit és mennyiért vehetünk meg ID.GTI néven, az még jó kérdés.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!