Jön a Fiat tízmillió forint alatti elektromos autója

0

A Stellantis szárnyai alatt ügyködő Fiat számára egyértelmű lett néhány éve a kitűzött cél: a belépő kategóriás elektromos autók világában akarnak tarolni.

Részben ezért, részben a Stellantis közös célkitűzései végett az olasz márka is pár éven belül csak tisztán elektromos meghajtással fog új modelleket bemutatni, melyek a dolgok jelen állása szerint az árérzékeny vásárlókat fogják megcélozni.

Azonban elég volt 1-2 év ahhoz, hogy a Fiat célkitűzéseibe belerondítson a kínai autóipar meghökkentő európai nyomulása. Ami ma már ott tart, hogy a kontinensünkön is meg lehet venni az olcsó, de minőségben mégis meglepően jó elektromos autókat, kínai kivitelben. Éppen ezért a Fiatnak is lépnie kell, ha valóban ezen a terepen akar aratni. Ugyanis a totojázást a piac kíméletlenül bünteti.

A Fiat kínálatában egyre inkább sokasodnak az elektromos modellek, ám az igazi, belépő szintnek tekinthető Fiat 500e elektromos változata egyelőre nem kapott maga mellé márkatársat. Évek óta rebesgetik, hogy a Panda elektromos változata lesz ez a várva várt második jóárasított elektromos Fiat, ám találgatások, vezetői kotyogások és koncepcióautókon túl eddig nem sok minden történt Panda-ügyben.

A Bloomberg értesülése szerint a Stellantis mostantól számítva egy éven belül egy második, gazdaságos árú elektromos autót kíván bemutatni a Fiat márkanév alatt. A Fiat vezérigazgatója, Olivier Francois szerint az új elektromos jármű ára 25 000 euró alatt lesz és a lenti képen látható Panda dizájnelemeit veszi át.

Francois azt is elárulta, hogy az érkező új elektromos Fiat a Renault Dacia Spring direkt versenytársa akar lenni. A másik célpont a BYD, hiszen pont a kínaiak azok, akik többek között megtestesítik az olcsó elektromos autót, többek között az Atto 3 révén.

Azon lehet vitatkozni, hogy van-e létjogosultsága egy ilyen egyszerű, de pont ezért elérhető árú elektromos autónak, ám elég megnézni az értékesítési számokat és rögtön látható, hogy bizony van fizetőképes kereslet a kategóriára nálunk és más kontinenseken is. Ha pedig a Fiat Panda egy jól összerakott, tetszetős tudású e-autóként mutatkozik be végre nekünk, akkor minden esélye megvan az európai és akár az amerikai sikerekre is.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!