A japán Subaru elnök-vezérigazgatója, Atsushi Osaki szerdán jelentette be, hogy az elektromos járművek gyártására helyezi a vállalat a hangsúlyt és erőforrásait a jövőben.
A Subaru szerdán egy új villamosítási tervet jelentett be, ami 2028-ig nyolc elektromos modellt, az évtized végére pedig 50%-os BEV-eladási részesedést ír elő. Mindez azt jelenti, hogy 2030-ra 600 000 darab tisztán elektromos modellt kell eladnia a japán gyártónak. Az Egyesült Államokban, a Subaru legnagyobb piacán pedig 400 000 elektromos jármű eladását tűzte ki célul a vállalat 2028-ra.
Továbbá Osaki azt is elárulta, hogy a Subaru 2025-ben kezdi meg a házon belüli elektromos járművek gyártását, míg az USA-ban 2027-re tolódik ez az évszám.
A Subaru összesen 1,5 billió jent (nagyjából 10,4 milliárd dollár) hajlandó invesztálni az elektromos autók házon belüli növekedésébe.
2026 év végéig négy elektromos SUV-t (ideértve a Solterrát is), 2028 év végére pedig további négy új, tisztán elektromos modell bemutatását tervezi a Subaru.
A Subarunak jelenleg egyetlen elektromos autója van, a Subaru Solterra amit a Toyota gyárt (a Subaru 20%-át birtokolja) és ugyan azon az e-TNGA platformra épült, mint a bZ4X elektromos SUV. A Toyota minkét elektromos modellt a Motomachi összeszerelő üzemében szereli készre Japánban. A japán gyártó idén júliusban 3730 Solterra elektromos modellt értékesített az USA-ban, ami a teljes eladás nagyjából 1%-át jelenti.
A hét elején a Subaru és a Panasonic bejelentette, hogy tárgyalásokat kezdett a következő generációs hengeres lítium-ion akkumulátorok szállításáról. Továbbá a Subaru tervei között szerepel az is, hogy egy dedikált elektromos autógyárat épít Japánban.