Nemzetközi piacok felé tart Kína első, elektromos pickupja

0

Az elektromos autókon belül is külön érdekességnek számítanak az elektromos pickupok. Ezek a legnépszerűbbek az Egyesült Államokban, hiszen itt a pickup eleve egy piacvezető autótípus. Ennek megfelelően az első elektromos meghajtású darabok is itt bukkantak fel és tulajdonképpen bő egy év alatt megkérdőjelezték és mára nagyjából el is törölték az addig betonbiztosnak hitt benzines meghajtású példányok létjogosultságát.

Az első ilyen fecske a Rivian R1T pickup volt. AZonban ma már a Ford és a General Motors is rendelkezik stabil elektromos-meghajtású pickup portfólióval melyekből a jövőben egyre több lesz.

Európaiként mindez távol állt tőlünk, ugyanis az öreg kontinensen nem igazán népszerű ez a forma. Szó se róla, itt is vannak pickup vásárlók, de közel sem annyian, mint az Államokban. Abban viszont biztos vagyok, hogy Európában is sokan vennének elektromos meghajtású pickupot a jelenlegi vásárlók közül is, ám erre sajnos ma még nem igazán van mód.

Sokan azt hitték, hogy majd Amerikából jön a legkorábbi lehetőség, ám most úgy néz ki, hogy Kína elhappolta ezt a lehetőséget is. Az egyre többek számára ismerőssé váló Geely ugyanis nemrég jelentette be, hogy már tengeren túli exportra is gyártja a Kínában egy ideje elérhető Radar RD6 elektromos pickupot.

A Radar a Geely saját almárkája, amit nagyjából egy éve indított útjára a Geely, mint „Kína első, tisztán elektromos kalandor életmódú márkája”. Az első darabok, melyek export céljából a gyártósorról rögtön hajóra kerülnek, tegnap gördültek le a gyártósorról.

A Radar egy teljesen működőképes független márka, amely saját kutatás-fejlesztési és elektromos járműgyártó létesítményekkel rendelkezik Kínában. Mindeközben továbbra is a Geely szárnya alatt működik, hozzáférést biztosítva a rengeteg elektromos technológiához.

Ennek révén az RD6 is a SEA padlólemezre épül fel, akárcsak a ZEEKR 001, vagy a hamarosan érkező Polestar 4. A választható kapacitású akkupakkok között van 63 (400 km), 86 (550 km) és 100 kWh (632 km). Bármelyiket is választja a leendő vevő, az autójában egy 200 kW-os motor lesz, 284 Nm nyomatékkal.

A fenti adatoktól már csak az alapárak a kellemesebbek, hiszen az akkupakktól függően 25, 27,8 vagy 32 ezer dolláros nyitóárat találunk Kínában. A kérdés már csak az, hogy Európában hol, mikor és mennyiért vehetünk az RD6-ból.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!